• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als functie of voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvbaal

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Weet iemand of het mogelijk is om in een ALS functie de kleur van een cel te wijzigen als die cel gevuld is en als hij leeg is hoeft er niets te gebeuren.
Je kunt met voorwaardelijke opmaak zo iets krijgen maar de kleur moet daarna ook weer verwijderd kunnen worden. Is dit op enige manier mogelijk.

groetjes
juul

Een gokje
in de VO
PHP:
=NIET(ISLEEG(A1))
nog even een kleur kiezen

Mijn voorstel zou zijn om een extra cel te definiëren om aan te geven of de kleur wel of niet gewenst is, eventueel gekoppeld aan een selectievakje.
Stel A1 is de waarde en B1 is gekoppeld aan het selectievakje en heeft waarde WAAR/ONWAAR, dan is de formule voor voorwaardelijke opmaak van A1:
=EN(A1<>"";B1).

Door de gebrekkige informatie en geen voorbeeld bestandje, heb ik mijn vorig schrijven geplaatst dat het een gokje was.
Als in cel A1 een formule staat dan werkt de VO niet want dan is de cel niet leeg

Het klopt, mijn bericht was nogal onvolledig en onhandig. De volgende keer zal ik een bestandje meesturen.
Heel hartelijk bedankt voor jullie meedenken. Het probleem is opgelost door voor een ander model te kiezen waardoor we geholpen zijn.

groetjes
Juul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan