• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als functie onvoldoende

Status
Niet open voor verdere reacties.

georgekerstholt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mei 2015
Office 365 Pro Plus on Windows 7 professional 64 bit
(see bijlaage)

Ik heb 4 kolommen
Kolom A bevat 2 cellen met individuele namen: Mary, Pete,
Kolom B bevat een score: P2P, P3P
Kolom C bevat een score: P2U,P3P,P4P,M2U,M3M

Ik gebruik de ALS score om de scores te spreiden over de kolommen D en E

In kolom D: ALS(B1="P2P";"P";"u") Als cel B de score P2P bevat schrijf een P anders een U.
In kolom E: ALS(B1="P3P";"p";"u") Als cel B de score P3P bevat schrijf een P anderseen U.

Hetzelfde wilikmet de waarden in kolom C.
Waarden zijn gescheiden met een komma maar er staat een =gelijk teken in de cel en meerdere waarden! Dus alleen ALS is onvoldoende.
Ik heb een blad vol met uikomsten, een paar honderd zo, dus een oplossing is geboden.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
En waar is je bijlage?

Doe deze eens in E4:
=ALS.FOUT(ALS(VIND.SPEC("P1P";C4) > 0;"p1p");"-")

Dan kan je ook op kolom B toepassen.

Laatst bewerkt:
ALSfunctie niet voldoende

heb jouw voorstel aangepast zodat naar P5P wordt gezocht en dat werkt! Gelukkig..;_ Heb toen de nul aangepast naar een O voor onvoldoende en werkt nog steeds ;-)
vind.spec snap ik en als ook maar dat als.fout? en groter dan nul? De handleiding van excel is daarin onvoldoende (voor mij tenminste), suggetsies welkom!

VIND.SPEC geeft de positie van de gevonden tekst terug, die moet dus groter zijn dan 0.
Als de VIND.SPEC de opgegeven tekst niet kan vinden krijg je #WAARDE als fout. Vandaar de ALS.FOUT er omheen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan