• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS functie postcodes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zeehenk

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Dag lieve Excel mensen,

Ik heb een nieuwe prijsvraag voor jullie!

Ik ben met een nieuw Excel bestand bezig waarbij ik in 1 cel een naam moet laten verschijnen als er een bepaalde postcode wordt gegeven.

Voorbeeld:

De naam "jan" moet in cel A1 verschijnen als in cel B1 een postcode wordt gegeven tussen 1000-1100, 1300-1500,2000-3400 & 4300-5200.

Het is me al gelukt om dit met 1 postcode range te doen, maar ik krijg de andere er niet bij.

De prijs van vandaag is een een levenslange voorraad Paperclips & een blik AH huismerk kattenvoer.

Alvast bedankt!

:love:

Edit: Ondertussen al de helft van mijn probleem gevonden. Ik gebruik nu de volgende functie:
=IF(D16>=1000,IF(D16<=1100,"Zeehenk",IF(D16>=1300,IF(D16<=1500,"Zeehenk",IF(D16>=2000,IF(D16<=3400,"Zeehenk",IF(D16>=4300,IF(D16<=5200,"Zeehenk"))))))))

Nu nog het laaste raadsel: Hoe zorg ik ervoor dat de cel LEEG blijft als de postcode NIET een naam opleverd? ik heb al geprobeerd "" aan het eind van de formulle te zetten, maar dan blijft het vak alleen leeg als de postcode niet tussen de laatste combinatie valt.

Laatst bewerkt:
Beste Zeehenk,

Ik denk dat je hiervoor beter Vert.zoeken kunt gebruiken.
Post anders ook een vorobeeldbestandje, ontdaan van gevoelige info.

Richard

inderdaad kan je afhankelijk van hoe het bestand er uit ziet vert.zoeken gebruiken.
Anders wordt het een lange formule mocht er een andere postcode komen te staan.

Ik ken de Engelse versie van excel niet maar op deze manier zou de cel leeg moeten blijven als er geen postcode is ingevuld

if(and($B$2>=1000;$B$2<=1100);"Jan";if(and($B$2>=1300;$B$2<=1500);"Jan";if(and($B$2>=2000;$B$2<=3400);"Jan";if(and($B$2>=4300;$B$2<=5200);"Jan";""))))

inderdaad kan je afhankelijk van hoe het bestand er uit ziet vert.zoeken gebruiken.
Anders wordt het een lange formule mocht er een andere postcode komen te staan.

Ik ken de Engelse versie van excel niet maar op deze manier zou de cel leeg moeten blijven als er geen postcode is ingevuld

if(and($B$2>=1000;$B$2<=1100);"Jan";if(and($B$2>=1300;$B$2<=1500);"Jan";if(and($B$2>=2000;$B$2<=3400);"Jan";if(and($B$2>=4300;$B$2<=5200);"Jan";""))))

Dat "" aan het eind van de formulle werkt niet.... dan laat hij de cel alleen blank als het getal hoger is als de laatste optie...

ik heb hem bij mij in het nederlands staan en dan blijft hij gewoon leeg als B1 niet ingevuld is.
Hij ziet het als de ONWAAR van alle als formules

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan