• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als functie / vertikaal zoeken

• Onderwerp starter Onderwerp starter mtb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mtb

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
Hai,

Ik kan in kolom A d.m.v. validatie kentekens selecteren, nu zou ik graag in kolom C automatisch de chauffeur van de betreffende vrachtauto zichtbaar willen maken.

In kolom I staat het kenteken en kolom J staat de naam van de chauffeur die op die vrachtwagen rijd.

ik zat zelf met =ALS(C3=I3,J3,""), maar dan geeft die kringverwijzing aan, weet een van jullie hoe ik dan wel in kolom C de naam van de chauffeur te zien krijg.

alvast bedankt voor jullie input

zie bijlage

Bijlagen

Hallo,

Zo krijg je de naam van de chauffeur wel.

=ALS(A3="";"";VERT.ZOEKEN(A3;I$3:J$12;2;ONWAAR))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio

Bedankt voor je reactie
Maar als ik de formule kopieer en in cel C3 plak dan krijg ik een foutmelding, met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zal het wel weer aan mij liggen, maar toch, wat doe ik verkeerd?
Zou je ook (indien niet teveel moeite natuurlijk) de uitleg/werking kunnen verklaren

thanks so far

Bij mij lukt het ook met die formule. Probeer nog eens aub.

Evt. delete je eerst C3 en plak je dan de formule.

Roncancio, Wigi

Zoals ik al schreef in mijn vorige post, het zal wel aan mij liggen, en dat is ook zo:o :o .
Nu nogmaals geprobeerd, en nu wel met succes

beide bedankt voor jullie bijdrage:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan