• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als functie vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

eascheepstra

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2012
Beste,

Gisteren heb ik een vraag geplaatst over als functies en daarop heb ik nog een vraag gekregen of daar een mogelijkheid voor is. Het gaat om het volgende.

Alle cellen die gevuld zijn met "JA" in kolom G en indien cel B20 "NEE" bevat. Wil ik alle bedragen in kolom H die voldoen aan bovenstaande eisen bij elkaar op tellen en in min vorm komen te staan in cel F85.

Tevens zou ik graag alle cellen die dan vervolgens met "NEE" zijn gevuld in kolom G en indien cel B20 ook "NEE" is alle bedragen bij elkaar optellen en dit in mindering brengen in cel F88.

Alvast bedankt voor de hulp.

Groet,
E

Bijlagen

Als

Beste E,

Ik heb in kolom J & K formules toegevoegd en die verwerkt in de cellen F85 en F88: zie bijlage. Is dit wat je bedoeld?

groet,
Ronald

Bijlagen

Bedankt voor jullie hulp. Beide formules werken. Ik heb nog 1 ding waar ik niet uitkom helaas. Wellicht hebben jullie daar ook een mooie oplossing voor. Namelijk het volgende.

Ik heb bij overige kosten een lijst gemaakt waar je uit kunt kiezen (zie in kolom B C en D bovenin het excel overzicht). Ik wil dit gaan combineren. Ik wil namelijk om een voorbeeld te noemen in cel H77 het juiste grootboek/disbursments code bij de juiste kostensoort in cel B77. Bijvoorbeeld representatie. Op het moment dat je in cel G77 zegt "JA" moet het een disbursments code worden, in dit geval 510. Op het moment dat je in cel G77 zegt "NEE" moet het een grootboek code worden, in dit geval 4310. Wie kan mij helpen met hopelijk mijn laatste struikelblok op formule gebied.

Is er overigens een optie in excel dat je in een bepaalde cel alleen maar hoofdletters kunt invoeren?

Is er in excel ook een optie dat je mensen verplicht een veld in laat vullen voor je bijvoorbeeld het excel document print of opslaat?

Groet,
E

Bijlagen

Beste E,

Zie bijlage.
Ik zie in kolom B geen 'representatie' staan, dus die heb ik - met bijbehorende codes toegevoegd.
Bedoel je met de door jou genoemde cellen B77, G77 en H77 niet de cellen B79, H79
en I79? Ik heb beide verwerkt in het werkblad: blauw en groen.

Voor de andere twee vragen kom ik niet verder dan dat je voor de gewenste handeling een paar vb-regels laat lopen.
Iets als:
Range("C1") = UCase(Range("C1"))
If Range("A65") = "" Then
MsgBox "Cel A55 is niet ingevuld"
End If
Al zal dat ongetwijfeld beter kunnen.

Succes,
Ronald

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug