• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS Functie werkt niet zoals ik wil!

Status
Niet open voor verdere reacties.

schrale1

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2005
goede dag,

heb een file bij gevoegd waar in ik probeer om aan te geven op welk type welke stickers
geplakt moeten worden.
heb een keuse vak met type's en zodra waarde1 gelijk is aan de 1 in het staatje moet er plakken achter komen en bij de andere niet plakken.........

kijk eens naar de file en laat me aub weten waar het probleem zit,wil er namelijk wel van leren(Veel)

groeten schrale1

Bijlagen

Zo?

=ALS($C$2:$C$22=AA1;"Plakken";"Niet plakken")

Anders heb ik het niet begrepen vrees ik.

Als

Hallo wiggi,

ja denk het wel allen ik maak een fout denk ik,

als ik al die cijfers 1t/m 18 vervang door een x kan ik dan bij welke sticker en bijbehorend type een x staat plakken laten verschijnen en bij de rest niet plakken?

Schrale

In de ALS() functie kun je geen bereik opgeven. Zet in AE2 de volgende formule en kopieer die naar beneden.
Code:
ALS(AA$1=C21;"Plakken";"nietPlakken")

Er stond een dubbel = teken in de formule, heb er een verwijderd.

Laatst bewerkt:
Als

Hallo wiggi,

ja met jou formule had ik hem ook werkend,maar als AA1 AA18 wordt moet er achter elke cel waar 18 in staat ook plakken komen en daar zit volgens mij het probleem dat ik maar niet zie

Schrale

Sorry, heb het even niet aan het rechte eind gehad:o

Plaats een $ teken tussen AA en 1. Dus:
Code:
=ALS($C$2:$C$22=AA$1;"Plakken";"Niet plakken")
en dan doortrekken naar beneden.

Als

Ha Corverm,

Nee nog niet nu werkt het in c kolom maar als ik een typy ver klik staat er overal niet plakken.

ik probeer het uit te leggen..............

Ik heb 21 stickers die ik voor 18 type's gebruik, als er in AA1 1 staat alle vakken er achter in AE plakken......staat er in AA 1 3 dan plakken achter alle vakken met 3 enz enz

schrale

Laatst bewerkt:
Allé, hier is 'ie dan maar weer:

in AE2:

Code:
=ALS(RIJ(A1)>AANTAL.ALS(VERSCHUIVING($B$2:$B$22;0;$AA$1);$AA$1);"";KLEINSTE(ALS(VERSCHUIVING($B$2:$B$22;0;$AA$1)=$AA$1;WAARDE($A$2:$A$22);30);RIJ(A1)))

Ctrl-Shift-Enter erachteraan. Dan doorvoeren naar beneden.

Wigi

Laatst bewerkt:
Ik denk dat onze vriend dit bedoelt in AE2 :
Code:
=ALS(OF(C2:T2=$AA$1);"plakken";"niet plakken")

Opgelet matrix formule (zie Wigi)

GiMe

Als

Hallo wiggi

Ik denk dat ik het wat moeilijk uitgelgd heb,doe nog een poging met een ander voorbeeld!
1)Kolom A Geeft aan welke sticker geplakt moet worden.
2)Kolom C T/M T geeft aan bij welk typy welke sticker geplakt moet worden.
3)AA1 Geeft aan welk type BV: AA1 is1 dat is dus GR 5 en daar moet sticker 1,17,18,19 geplakt worden,er moet dan in AE 2,17 18 19 plakken komen staan de andere leeg of niet plakken.
4)staat er in AA 1 BV 3 dat is dus GR 6 en daar wordt sticker 1 en 18 geplakt.

hopelijk is dit wat duidelijker

Bijlagen

Mijn formule werkte wel degelijk hoor, ik heb hem opgesteld op basis van jouw bestandje. Anyway, hier de versie voor de x-jes:

Code:
=ALS(RIJ(A1)>AANTAL.ALS(VERSCHUIVING($B$2:$B$22;0;$AA$1);"x");"";KLEINSTE(ALS(VERSCHUIVING($B$2:$B$22;0;$AA$1)="x";WAARDE($A$2:$A$22);30);RIJ(A1)))

Dit komt in AE2: ga daar staan, druk F2 en plak mijn formule. Doe geen Enter, maar Ctrl-Shift-Enter dan. Dan doorvoeren naar beneden.

Lukt het nu?

Wigi

Als

Ga dit zeker proberen,

zit nu met een verjaardag,komer later op terug

bedankt alvast

Schrale

Als

Ha wiggi,

heb deze ook geprobeerd maar ik denk dat ik het plakken cq doorvoeren verkeerd doe want hij reageerd hetzelfde als de vorige .

ik heb geklikt op jou formule (wordt geheel blauw dan F2 Plakken in AE2 en dan doe ik iets verkeerd denk ik!!????

Schrale

PS: als ik hem plak in AE2 komt er 1 te staan en dan moet ik doorvoeren maar hoe
want als ik de greep pak en naar beneden ga komt er in de cellen WAARDE te staan!!

Kopieer mijn formule van hier zodat die in het clipboard staat.

(let op: ondertussen heb ik al 2 varianten gemaakt, pak dus de juiste)

Ga op AE2 staan. Druk DEL(ete).

Druk F2. Plak mijn formule met Ctrl-V.

Druk Ctrl-Shift-Enter want her is een matrixformule.

Voer door naar beneden door op de vulgreep rechtsonder in de cel te richten, en sleep naar beneden tot rij 22 (als ik goed herinner - heb hetb bestand niet meer terug geopend).

Klaar?

Wigi

Als

nog even geoeffend en walla...............het werkt!

heb nog een vraag,

Is het mogelijk om de sticker nummers die verschijnen in (bij) cel A2 /A22 te zetten

BV als er 17 staat dat deze in cel AE18 verschijnt.nu komen ze onder elkaar te staan van af AE2..........ben hier al heel blij mee maar als het mogelijk is................?

PS:weet jij een boek waar ik die formulus kan leren begrijpen in normaal nederlands??
Nogmaals hartelijk dank en voor jou weer een groen vinkje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan