• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

als functie

• Onderwerp starter Onderwerp starter mtb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mtb

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
Hoi,

In een bereik D4:D25 kan men middels een validatielijst een machinenummer selecteren, en in het bereikE4:E25 schrijft je dan op dezelfde rij de uren die de machine in gebruik is geweest.
Mijn vraag is hoe moet ik de formule maken zodat binnen het bereik D4:D25 alle keren dat bv. de machine 260 geselecteerd word de uren die erachter staan op dezelfde rij maar dan in kolom E opgeteld worden. De uitkomst van dat geheel van uren machine 260 moet dan in cel H2 komen.

Zelf was ik met als functie en som.als functie aan het stoeien maar die werkt doet niet wat ik graag wil (ligt natuurlijk weer aan mij:o)

alvast bedankt voor jullie hulp op dit late uur

Jan,

Bedankt voor je antwoord.

Na wat stoeien in de nachtdienst was ik hier ook op gekomen, alleen wat ik later pas ontdekte is dat het om 2 aparte bereiken gaat, en daar kwam ik niet mee weg. Dus behalve bereik D4:D25 gaat het ook om bereik F4:F25 en de uren staan dan respectievelijk in E4:E25 en G4:G25. Zoals ik de formule gebruikte kon ik geen 2 bereiken invullen, want dan kreeg ik een foutmelding, weet jij hier een antwoord op?

alvast bedankt.

Zo dan?

=SOM.ALS(D4: D25;"machine 260";E4:E25)+SOM.ALS(F4:F25;"machine 260";G4:G25)

Wigi,

Thats it,

Ik zat veel te moeilijk te zoeken, dat ik daar niet aan gedacht heb. Ik denk dat mijn verstand al aan het slapen was terwijl mijn lichaam gewoon met het werk bezig was.

bedankt.

Wigi,

Thats it,

Ik zat veel te moeilijk te zoeken, dat ik daar niet aan gedacht heb. Ik denk dat mijn verstand al aan het slapen was terwijl mijn lichaam gewoon met het werk bezig was.

bedankt.

Vroeger in bed kruipen ;)

PS: een goeie dit het zegt :rolleyes: :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan