• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

mentink85

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2008
Hallo Exceltechneuten,

Ik heb het internet al afgezocht naar een zelfde vraag, maar heb deze nog nergens kunnen vinden. Mijn vraag luidt als volgt (zie ook bijlage):

Wat op de afbeelding vermeld staat onder 1) moet de basis van het bestand zijn. Wanneer iemand één van de hokjes aankruist (deze zijn volgens mij alleen niet celgebonden :() Moet op dezelfde regel iets tevoorschijn 'getoverd' worden. (en wel datgene wat in het rode vierkantje staat). Is dit uberhaupt mogelijk met Excel?

Dus wanneer de persoon het vakje voor 'mechanische ventilatie' aanvinkt moeten de 2 cellen daar achter eigenlijk verschijnen (één in een blauwe kleur en één met de tekst 'maanden')

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Bijlagen

• voorbeeld.JPG
    voorbeeld.JPG
    66,1 KB · Weergaven: 48
Het blauw kleuren kan met een voorwaardelijke opmaak, en de tekst "maanden" kan met een ALS formule.

Als je er zo nog niet uitkomt raad ik je aan het excel bestand gezipt als bijlage toe te voegen.

Fijn dat ik in ieder geval weet dat het wel mogelijk is. Ik weet echter niet precies wat je bedoelt of hoe ik het exact moet invoeren. Zou iemand mij daar bij kunnen helpen? Welke formule moet ik in welke cel invoeren? Het bestand is nu als bijlage toegevoegd..

Bedankt alvast!

Bijlagen

Zie voorbeeldje:

De vinkjes heb ik gekoppeld met H9, H10 en H11.
Vervolgens heb ik het kleuren gedaan met voorwaardelijke opmaak, en de tekst maanden met een ALS functie.

p.s. kolom H zou je kunnen verbergen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als je vraag naar teveredenheid beantwoord is mag je de vraag op opgelost zetten (rechts onderin).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan