• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS Functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Strikske

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Hey mensen

ik heb een probleem met de functie ALS het gaat om de volgende formule:

Code:
=ALS(D28<='Sanders vs Vd Kamp'!A5;'Sanders vs Vd Kamp'!D5;ALS(D28<='Sanders vs Vd Kamp'!A6;'Sanders vs Vd Kamp'!D6;ALS($D$28<='Sanders vs Vd Kamp'!A7;'Sanders vs Vd Kamp'!D7;ALS($D$28<='Sanders vs Vd Kamp'!A8;'Sanders vs Vd Kamp'!D8;ALS($D$28<='Sanders vs Vd Kamp'!A9;'Sanders vs Vd Kamp'!D9;ALS($D$28<='Sanders vs Vd Kamp'!A10;'Sanders vs Vd Kamp'!D10;ALS($D$28<='Sanders vs Vd Kamp'!A11;'Sanders vs Vd Kamp'!D11;ALS($D$28<='Sanders vs Vd Kamp'!A12;'Sanders vs Vd Kamp'!D12;ALS($D$28<='Sanders vs Vd Kamp'!A13;'Sanders vs Vd Kamp'!D13;ALS($D$28<='Sanders vs Vd Kamp'!A14;'Sanders vs Vd Kamp'!D14;ALS($D$28<='Sanders vs Vd Kamp'!A15;'Sanders vs Vd Kamp'!D15;ALS($D$28<='Sanders vs Vd Kamp'!A16;'Sanders vs Vd Kamp'!D16;ALS($D$28<='Sanders vs Vd Kamp'!A17;'Sanders vs Vd Kamp'!D17;ALS($D$28<='Sanders vs Vd Kamp'!A18;'Sanders vs Vd Kamp'!D18;ALS($D$28<='Sanders vs Vd Kamp'!A19;'Sanders vs Vd Kamp'!D19;ALS($D$28<='Sanders vs Vd Kamp'!A20;'Sanders vs Vd Kamp'!D20;0)))))))))))))))))
Zoals je kunt zien is dit meer dan 7x ALS.

De formule is er voor het selecteren van de juiste prijs bij de juiste maat. er zijn 16 maten en dus ook 16 prijzen

Wie kan mij hiermee helpen?

mvg Strikske

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij oppervlakte 1 is het 4 euro maar pas bij oppervlakte 2 is het 8 euro dus oppervlakte 1,5 is ook 4 euro. Hoe verwerk ik dit dan?

Beste Strikske,

Maak een oplopende tabel met in de eerste kolom de oppervlakte en in kolom 2 de euri.
Zet bij vertikaal zoeken het benaderen op 1 of WAAR.

Richard

ik had een fout gemaakt bij mijn vorige vraag:
het is oppervlakte 0.1 t/m 1 is 4 euro en vanaf 1.1 is het dus al 8 euro hoe verwerk ik dit. Sorry

Alvast bedankt

Wat heb ke ondertussen al gedaan met de raad die men je hier gegeven heeft?

Ik ben nu bezig met verticaal zoeken dan ben ik aan het kijken of ik de juiste waarde kan creeren met afronden er tussen. dus: VERT.ZOEKEN(AFRONDEN.BOVEN(D28;?);'Sanders vs Vd Kamp'!A4:A20&'Sanders vs Vd Kamp'!D4:D20;2;1)

Maar dat afronden is niet op hele getallen dit getal is steeds verschillend. zit ook niet de zelfde marge tussen.

Laatst bewerkt:
Doe eens een voorbeeldbestandje erbij, want anders ga je er niet geraken.

In het voorbeeld bestand staat nu 1 kolom met prijzen maar ik heb in het echte bestand 2 verschillende bedrijven met prijzen. Dan zou ik willen dat hij uit die rij bij de juiste afmeting de laagste prijs selecteer de cel er onder welk bedrijf het is. Ik heb maar weer een voorbeeldbestand toegevoegd hoop dat het dan zo duidelijker wordt...

Alvast bedankt

Bijlagen

Beste Strikske,

Als je je prijzentabel laat beginnen met 0 M2 voor 4 euro, kun je gebruik maken van de formule:
Code:
=VERT.ZOEKEN(AFRONDEN.BENEDEN(D8;0,24);Prijzen!A3:B19;2;1)

N.B. Ik heb gezien dat jouw grenzen veelvouden zijn van 0,24. vandaar dat ik afrond nar beneden. Als de grenzen een veelvoud blijven werkt dit, maar als de grenzen veranderen, moet je de functie ook aanpassen! Als de grenzen geen veelvoud meer zijn, dient er een andere oplossing te komen.

Zie bijlage.

Groeten en fijn weekend,

Richard

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dacht aan dit, met inbegrip van de laagste prijs van de 2 bedrijven en de naam van firma met laagste prijs.
Opgelet : Bedrijf = Matrixformule !

Bijlagen

Bedankt allemaal het is op gelosd met de formules van Gime!!

Gr Robert

Gime

Ik krijg het niet voor elkaar om de index formule toe te passen wat betekenen de letters K en R in de formule?

Mvg

Ik heb het zelf uitgezocht na 1,5 uur was ik er achter R staat voor welke rij K voor welke Kolom!! logisch:D Alle nogmaals bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan