• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

als functie

• Onderwerp starter Onderwerp starter RdS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RdS

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2007
Ik wil graag het volgende doen in mijn werkblad

kostprijs/opbrengst

Maar het kan voorkomen dat er op een dag wel een kostprijs is, maar geen verkopen. Ook visa versa kan het voorkomen. Wel opbrengst geen kostprijs. (gaat om drankflessen)

Maar het probleem krijg ik nu als er beide niks is, geen opbrengst, geen kostprijs. Ik ga dan 0/0 delen en dat accepteerd excel niet. Hoe kan ik de functie aanpassen zodat ik er gewoon 0 krijg te staan ipv de foutmelding?

Tevens ben ik vergeten hoe je een bepaalde cel rood doet kleuren als deze een waarde overstijgt bijv. groter dan 50 moet rood worden.

Alles gaat om excel 2003 (ook al is dit voorbeeld in 2007)

Dankje

Bijlagen

Maar het probleem krijg ik nu als er beide niks is, geen opbrengst, geen kostprijs. Ik ga dan 0/0 delen en dat accepteerd excel niet. Hoe kan ik de functie aanpassen zodat ik er gewoon 0 krijg te staan ipv de foutmelding?
Formule voor cel F7:
Code:
=ALS(EN(F3=0;F5=0);0;ALS(F3/F5=0;F5;F3/F5))

Tevens ben ik vergeten hoe je een bepaalde cel rood doet kleuren als deze een waarde overstijgt bijv. groter dan 50 moet rood worden.
Via OPMAAK - VOORWAARDELIJKE OPMAAK...

- Selecteer de cel
- Ga naar OPMAAK - VOORWAARDELIJKE OPMAAK ...
In het schema:
- Celwaarde is - Groter dan - 50
- Klik op OPMAAK
- Selecteer [tabblad] Patronen
- Selecteer de kleur rood
- Klik op OK.
- Klik tenslotte nog een keer op OK.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Aah... in het EN gedeelte ben ik verkeerd gegaan.

Ik heb het geprobeerd maar helaas werkt het niet

Kan je misschien de engelse formule geven?? Ik heb geprobeerd met If(andf2=0..... );0;if(

Maar dit werkt niet. Excel accepteerd het eerste gedeelte niet.

Ik heb het geprobeerd maar helaas werkt het niet

Kan je misschien de engelse formule geven?? Ik heb geprobeerd met If(andf2=0..... );0;if(

Maar dit werkt niet. Excel accepteerd het eerste gedeelte niet.

Dat komt omdat je de ( bent vergeten na de AND. --> If(and(f2=0..... );0;if(

Voor de zekerheid de formule in het Engels:

Code:
=IF(AND(F3=0;F5=0);0;IF(F3/F5=0;F5;F3/F5))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan