• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

rowanoss

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2010
Beste mensen, Ik ben bezig met een project voor school. en ik kom bij een punt dat ik moet werken met een aantal combinaties van de ALS-Functie. Ik wil dat er een signalering uitrolt aan de hand van de waarde in de cel M19 op het blad Koppelnorm. ik heb de volgende code geprobeerd maar hij geeft elke keer dezelfde uitkomst.

=ALS(Koppelnorm!M19<0;"We doen het slechter dan de norm dus het gaat niet goed!";ALS(Koppelnorm!M19>2;"Het gaat redelijk, als we ergens op de kosten kunnen besparen dan zou het beter gaan.";ALS(Koppelnorm!M19>6;"Het gaat fantastisch we doen het veel beter dan de norm!")))

Als de som minder dan 0 is dan moet er "We doen het slechter dan de norm dus het gaat niet goed!" komen te staan. als de som meer dan 2 is dan moet er Het gaat redelijk, als we ergens op de kosten kunnen besparen dan zou het beter gaan." komen te staan en als de som meer dan 6 is dan moet er Het gaat fantastisch we doen het veel beter dan de norm!" komen te staan.

Ik heb geprobeerd om het bestand te uploaden maar hij zegt dat het een ongeldig bestand is? maar misschien komen jullie er zo uit.

Ik kom er in ieder geval niet uit. kan iemand mij helpen??

Met vriendelijke groet,
Rowan

Rowan,

Deze werkt iets beter.
Code:
=ALS(Koppelnorm!M19<0;"We doen het slechter dan de norm dus het gaat niet goed!";ALS(Koppelnorm!M19>6;"Het gaat fantastisch we doen het veel beter dan de norm!";ALS(Koppelnorm!M19>2;"Het gaat redelijk, als we ergens op de kosten kunnen besparen dan zou het beter gaan.")))

Maar wat als M19 1 of 2 is ? Die situatie komt in jouw vraag niet voor.

Het bestand is waarschijnlijk te groot, max is 200KB. Ook macro's geven een probleem.

Klopt, dat zie ik nu ook. de score 0 t/m 2 geeft hij onwaar aan. er moet eigenlijk staan: Het gaat oké we draaien net zo goed als de norm.

Waar in de code moet ik dit invoeren?

In ieder geval alvast bedankt voor de hulp!

Rowan,

Ergens aan het eind.

Code:
=ALS(Koppelnorm!M19<0;"We doen het slechter dan de norm dus het gaat niet goed!";ALS(Koppelnorm!M19>6;"Het gaat fantastisch we doen het veel beter dan de norm!";ALS(Koppelnorm!M19>2;"Het gaat redelijk, als we ergens op de kosten kunnen besparen dan zou het beter gaan."[COLOR="Red"];"Het gaat oké we draaien net zo goed als de norm."[/COLOR])))

hoi
als je nu 1 scoort komt er dat het volgens de norm gaat.
Code:
=ALS(Koppelnorm!M19<0;"<0 We doen het slechter dan de norm dus het gaat niet goed!";ALS(Koppelnorm!M19<2;"tussen 0 en 2 erg matig";ALS(Koppelnorm!M19<6;"tussen 2 en 6 Het gaat redelijk, als we ergens op de kosten kunnen besparen dan zou het beter gaan.";"beter dan 6 Het gaat fantastisch we doen het veel beter dan de norm!")))

doet het tussen 0 en 2 anders

groet sylvester

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan