• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS-functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anne992

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mei 2014
Dag beste mensen,

Ik hoop werkelijk dat jullie me hiermee kunnen helpen. Ik zit er al een behoorlijke tijd met het volgende probleem. Ik krijg de 4-voudige ALS-functie niet goed. De functie neem op de een of andere manier de grenzen niet mee.

Bijgevoegd is het excel-bestand.

De bedoeling is dat het bestand automatisch aangeeft wanneer een keuring verlopen is, de klant op de hoogte gebracht moet worden of dat de werkplaats een afspraak moet maken. Uiteindelijk dient het bestand te worden gebruikt door de verantwoordelijken om een beter overzicht te hebben op wanneer welke actie moet plaatsvinden.
In M6 staat de formule op basis van data, maar daar kwam ik er niet mee uit. Heb daarom geprobeerd dit met het aantal dagen te doen. De formule met de dagen staat in M7. De dagen worden uitgerekend a.d.h.v. a1 waar de formule VANDAAG() staat.
K6 staat automatisch op 1 jaar na J6.

Een oplossing is zeer welkom!
MvG

Laatst bewerkt:
Anne,

kun je eens in woorden aangeven wat de formule moet doen, dus bv
123 dagen voor het bereiken van de datum moet er koffie gezet worden
65 dagen voor het bereiken van de datum moeten de planten water hebben.....

Hoi,

Als vandaag nog 60 tot 30 dagen weg is van de einddatum; klant op de hoogte worden gebracht.
Als vandaag not 30 tot 1 dag weg is van de einddatum; afspraak maken
Op de dag zelf; uiterste keuringsdatum
Later dan "nu"; Keuring verlopen.

Dankje :)

Bij mij is het probleem de notatie:

30<l6<60

Als ik het vervang door:

EN(L6<=60;L6>30) en hetzelfde bij 30,1 werkt je huidige regel verder prima

Oh super! Ik heb het vervangen door de EN, nu doet de formule het eindelijk.
Hartstikke bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan