• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS functie

• Onderwerp starter Onderwerp starter HlRe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HlRe

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2016
Geachte,

Ik heb in Excel in een cel een `drop down` menu gemaak met de keuze `JA of NEE`.
Nu will ik wanneer er in deze cel `NEE` gekozen is, dat er in een andere cel een vooraaf bepaalde tekst geplaatst word.
Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik ben al dagen aan het stoeien hiermee.
Het gaat om cel E34 en A40 in het voorbeeld in de bijlage.

Bekijk bijlage IBS rapport Ketel. HlRe.xlsx

MVG,
Reinier

Hoi,

Bv.
Code:
=als(E34="Nee";"doe dit";"anders dat")

Hartelijk dank,

De functie werkt, echter mijn tekst is te lang. Excel gaf aan tekst samenvoegen te gebruiken of & teken.
Ik heb het & teken ingevoegd, Maar werkt nog niet. Wat doe ik fout?

=ALS(E34="Nee";""Waterbehandeling: (zie pagina 39 in de planningshandleiding - 2.10 Richtwaarden voor de waterkwaliteit) Ketelsteen is erg gevaarlijk voor elke ketel omdat dit een goede isolator is, welke goede warmteverdeling over de warmtewisselaar verhinderd. M.b.t. het voorkomen van ketelsteen adviseren wij het water te behandelen. Bij installaties met een vermogen >1000 kW schrijven wij voor dat de totale hardheid van het water < 0,11 ºdH mag bedragen." &"Wij hebben op locatie geen wateronderhardingsinstallatie aangetroffen. De installatie wordt momenteel gevuld met standaard leidingwater. ";"Waterontharder aanwezig")

MVG,
Reinier

@HlRe,
zulke lange opmerkingen moet je niet in 1 cel plaatsen, dat maakt je blad ook niet overzichtelijk. Beter is om bv. naar een ander blad te verwijzen (bv. het blad "Opmerkingen"), waar je alle teksten bij elkaar plaatst. Je kunt dan bv. dit gebruiken:
Code:
=ALS(E34="Nee";"Lees opmerking 3 op het blad Opmerkingen.";"")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan