• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

corania17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Berichten
248
Is het mogelijk om de “Als functie” verder uit te breiden, voor mij met name in kolom D.
Wat ik zoek is het volgende.
Ik zie graag in een kolom (D) een aanwijzing voor de “Als functie” A, B, C, en D.
A staat voor als er in kolom E een bedrag staat van meer dan 50.
B staat voor als er in kolom E een bedrag staat van minder dan 50.
C staat voor als er in kolom F een bedrag staat maar in kolom E geen cijfer of bedrag staat.
D staat voor als er in kolom E geen bedrag staat of een 0.
Nu staat er in kolom D (=ALS(K2>50;"A";"B")) maar is dit verder uit te breiden?
Dus de “Als functie” niet uitvoeren van 2 uitkomsten maar van 4 uitkomsten.
 
Test deze eens:
PHP:
=ALS(OF(E2="";E2=0);"D";ALS(EN(ISGETAL(F2);ISTEKST(E2));"C";ALS(EN(E2<50;E2>0);"B";ALS(E2>50;"A";""))))
 
Ja hoor, dat kan, bijvoorbeeld (uit mijn hoofd):
Code:
=ALS(E2>50";"A";ALS(EN(E2<>0;E2<50);"B";ALS(F<>0;"C";"D")))
En wat nu als E2 precies 50 is?
Je krijgt alleen "D" als E en F leeg of nul zijn.
Er kan geen onderscheid gemaakt worden tussen een cijfer en een bedrag.
Als er ook sprake is van teksten, dan moet je de formule nog even aanpassen.

Het helpt overigens enorm als je een voorbeeldbestand plaatst.
 
Beste MarcelBeug en Cobbe, bedankt voor jullie reactie. Ik heb de oplossing van Cobbe gebruikt en de "C" met de "D" verruild zodat de "C" optie werkt. De "D"optie wil niet lukken.
Als er in kolom L een bedrag staat en in kolom K een nul dan moet er in kolom J een "D" komen te staan. Zie de blauw gemerkte regels. Bij regel 25 stopte ik dus mijn invoer, de rest is handmatig ingevuld. Ik stuur hierbij de file zodat u kunt zien wat ik bedoel. Als er iets wijzigt in de getallen in kolom "K" dan veranderd ook de letter in kolom "J" en tevens worden de tabbladen A,B,C of D ook gewijzigd. Bekijk bijlage Bijdragen 2016 v06.xlsm
 
Beste MarcelBeug en Cobbe. De oplossing van Marcel heb ik geprobeerd en is wel de beste voor mij. ik heb de minder dan 50 vervanger door minder dan 49,99 en dat werkt prima.
Hartelijk dank voor jullie hulp, Corania.
 
Graag gedaan. Ik zou er zelf <= 50 van gemaakt hebben; nu heb je 2 gaten: 49,99 en 50,00.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan