• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS-functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bouwer91

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2018
Berichten
68
Goedemorgen,

M.b.t. het bestand Bekijk bijlage Dummy projecten.xlsx heb ik de volgende vraag:

In werkblad DATA in de kolom Discipline lukt het mij niet om de formule sluitend te krijgen. In eerste instantie is het de bedoeling dat de formule a.d.h.v. de waarde in kolom Type de bijbehorende omschrijving haalt uit het werkblad Discipline. Dus S = Storing, P = Project en B = Project. Echter, de projecten o.n.v. Dirk moeten een andere omschrijving meekrijgen. De projecten o.n.v. Dirk moeten deze omschrijving in eerste instantie meekrijgen via het projectnummer. De bijbehorende omschrijvingen zijn tevens toegevoegd in het werkblad Discipline. Het is alleen zo dat niet alle projectnummers o.n.v. Dirk de omschrijving uit het werkblad Discipline mee kunnen krijgen (projectnummers BV.003 en BV.004 staan niet in het werkblad Discipline). Als de formule uiteindelijk ook niet de omschrijving a.d.h.v. het projectnummer uit het werkblad Discipline kan krijgen, dan moet er 'algemene kosten' komen te staan. In het voorbeeldbestand houdt dit dus in dat in werkblad Data in de cel D2 'overige kosten', in de cel D3 'werkgroepkosten', in de cellen D4 en D5 'algemene kosten', in de cellen D6 en D7 'project' moet komen te staan. De huidige formule pakt dit niet op.

Wie kan mij hiermee helpen?

Vriendelijke groet,

MW
 
Zo?

Code:
=ALS.FOUT(ALS(A2="Dirk";VERT.ZOEKEN(B2;Discipline!$E$2:$F$4;2;0);VERT.ZOEKEN(C2;Discipline!$A$2:$B$4;2;0));"Algemene kosten")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan