• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als funktie in combinatie met opvulkleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Whoami

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mei 2006
Berichten
4
Hallo,

zou iemand mij kunnen vertellen of, en indien ja hoe, je het voor elkaar krijgt
om de ALS funktie te gebruiken in combinatie met de opvulkleur van een cel ?

Voorbeeld :
Cel A1 heeft als opvul kleur geel.
Cel B1 wordt 1 als A1 geel heeft als opvulkleur en 2 als dit niet geel is .

Bij voorbaat dank
 
Draai de zaken om:
Werk met voorwaardelijke opmaak om je cel een kleur te geven afhankelijk van de waarde.

Luc
 
Hallo,

dank voor je reactie,
Dat zou ik wel willen maar het wordt via een koppeling met of zonder kleur
aangeleverd. Dus ik moet op basis van de gezette/geleverder kleur acties ondernemen.
 
Met 'soortje geel' bedoeld Luc waarschijnlijk dat iedere kleur in Excel een eigen nummertje heeft. :p
En dan hebben we het nog niet over de discussie wanneer iets nog geel is of al groen, en wanneer iets nog groen is en nog geen blauw. (Die discussies hebben wij op het werk gehad. Het ging toen over de kleur van de auto van en collega. Strijd eindigde onbeslist)

Richard
 
Initieel worden de kleuren default gezet door de externe aanlevering.

Deze veranderen niet. ( zo zegt men, dus gaan we daar maar vanuit ).

Die discussie laat ik ook graag bij de leverancier.
 
Whoami zei:
zou iemand mij kunnen vertellen of, en indien ja hoe, je het voor elkaar krijgtom de ALS funktie te gebruiken in combinatie met de opvulkleur van een cel ?
Voorbeeld :
Cel A1 heeft als opvul kleur geel.
Cel B1 wordt 1 als A1 geel heeft als opvulkleur en 2 als dit niet geel is .
Oplossing van het VOORBEELD:
Klik met de rechtermuisknop op de tab van het werkblad waarvoor de code moet gelden, kies "Programmacode weergeven" en plaats rechts-bovenaan onderstaande tekst. Selecteer daarna in het betreffende werkblad een willekeurige cel.
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If Range("A1").Interior.ColorIndex = 6 Then
Range("B1").Value = 1
Else
Range("B1").Value = 2
End If
End Sub
 
Weke kleur

Je zult eerst moeten uitzoeken welke kleur je nodig hebt. Er zijn 56 kleuren die te gebruiken zijn. In de bijgevoegde file vind je ze met het kleurindexnr.

Je kunt het niet via een formule in het worksheet doen. Er moet een macro voor worden geschreven, maar dan is het mogelijk.

Je vind de code in het bijgevoegde workbook in de macro valideren
 

Bijlagen

  • Map1.rar
    7,3 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
lcodee zei:
Je zult eerst moeten uitzoeken welke kleur je nodig hebt. Er zijn 56 kleuren die te gebruiken zijn. In de bijgevoegde file vind je ze met het kleurindexnr.

Je kunt het niet via een formule in het worksheet doen. Er moet een macro voor worden geschreven, maar dan is het mogelijk.

Je vind de code in het bijgevoegde workbook in de macro valideren


Thanks, zal het gaan inzien en proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan