• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als funktie met 2 voorwaarden waar is

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpgmaas

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2010
Hoi Alle
Ik kom even niet uit mijn formule, ben bezig met een soort agenda te maken in een bestaand excel doc, dit is een uitgebreide sheet waar wij alles in bij houden en rekeningen mee sturen. Nu is het verzoek om daar een week agenda bij te maken, ik heb een uitgekleed voorbeeld mee gestuurd. De bedoeling is dat wanneer A2 is waar en C5 is waar dat deze de namen van de personen erbij zoekt uit het tabblad verenigingen.

Met zoeken in formules heb ik altijd al problemen vandaar dat ik vraag of jullie me kunnen helpen.

Bijlagen

ik snap je vraag niet helemaal maar denk je dat met de formule =en() een eind moet komen, je kunt dan aan twee waarden laten voldoen.

Wat je bedoeld met A2 en C5 snap ik niet in je voorbeeldbestand, hier staan geen formules of iets dergelijks.

De waarde van a2 en c5 laat ik later invullen door een userform, dus het kamer nummer A2 is in dit voorbeeld kamer 1 en de naam van de vereniging C5 is nu testa1, het is de bedoeling dat ze via het userform de verenigingen invoeren maar dat weet ik wel hoe dat moet. Het is dus de bedoeling dat wanneer de weekplanning is gemaakt, dat ze het kamer nummer invoeren en alleen die namen van de personen onder de vereniging komen te staan van die specifieke kamer en daar dan ook lid van zijn. Zo krijgt dan iedere afdeling te zien welke mevr of meneer van die kamer naar die vereniging moeten. Dus mevr a woont op kamer 1 (A2) en is lid van vereniging b (c5) dus die moet dan onder vereniging b komen te staan, hoop dat je het zo begrijpt.

Je formule in C6 is niet correct als je allen wilt testen op de inhoud van twee cellen.
Gebruik hiervoor iets als; =ALS(EN(A2=1;C5="Testa1");ZOEKEN(99^99;KIEZEN({1\2};0;INDEX(Verenigingen!$C$1:$C$13;KLEINSTE(ALS(Verenigingen!$K$3:$K$13="x";RIJ(Verenigingen!$K$3:$K$13)-RIJ(Verenigingen!$K$1)+1;"");RIJEN($5:5))))))

De 'controle waarden' 1 en "Testa1" kunnen uiteraard ook verwijzingen zijn naar andere cellen. Resultaat hiervan in in ieder geval 2x waar, uitkomst is 0 maar dat zal met de rest van je formules te maken hebben.

Ja dit is in de goede richting ik heb even een nieuw voorbeeld bestand er bij gezet misschien is dit duidelijker.

Je formule in C6 is niet correct als je allen wilt testen op de inhoud van twee cellen.
Gebruik hiervoor iets als; =ALS(EN(A2=1;C5="Testa1");ZOEKEN(99^99;KIEZEN({1\2};0;INDEX(Verenigingen!$C$1:$C$13;KLEINSTE(ALS(Verenigingen!$K$3:$K$13="x";RIJ(Verenigingen!$K$3:$K$13)-RIJ(Verenigingen!$K$1)+1;"");RIJEN($5:5))))))

De 'controle waarden' 1 en "Testa1" kunnen uiteraard ook verwijzingen zijn naar andere cellen. Resultaat hiervan in in ieder geval 2x waar, uitkomst is 0 maar dat zal met de rest van je formules te maken hebben.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan