• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als groter dan met meerdere criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

freestyler2

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2008
Ik heb weer een casus waar ik niet helemaal uitkom. Ik ben een heel eind maar net de puntjes op de i willen niet helemaal lukken.
De formule is werkend, alleen is deze nog niet variabel gemaakt. Wie heeft er tips voor mij hoe ik dit slimmer kan aanpakken?

Zie ook bijgevoegd voorbeeld document.

Code:
=ALS($R$11<=$R$2;$R$3*$C2;ALS($R$11<=$S$2;$S$3*$C2;ALS($R$11<$T$2;$T$3*$C2;ALS($R$11<$U$2;$U$3*$C2;$U$3*$C2))))

Bijlagen

Als ik het goed begrijp is de inkoopprijs een percentage van de verkoopprijs. Dit percentage is gerelateerd aan het type (product?) en het aantal klanten. Ik begrijp niet helemaal hoe dat werkt bij jullie. Is de inkoopprijs niet wat je met de leverancier hebt afgesproken?
Maar goed, zie de oplossing in bijlage.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
De inkoopprijs is inderdaad gebaseerd op de verkoopprijs. Daarnaast is het zo dat hoe groter de afname van een bepaald product, de inkoopprijs ook lager wordt. Het idee is een soort franchise model, zowel de in, als verkoop prijzen zijn vooraf vastgesteld. Als je ideeën hebt hoe dit mogelijk slimmer aangepakt kan worden dan hoor ik dat natuurlijk graag!

De gegevens in het voorbeeld zijn geanoniemiseerd, dus het kan zijn dat het een wat vertekend beeld geeft qua verdeling.

Momenteel zit ik op mijn mobiel dus ik kan jou bestand niet bekijken. Als ik nog vragen of opmerkingen heb dan zal ik dat hier laten weten anders zal ik het topic op beantwoord zetten.

Bedankt in ieder geval voor de snelle reactie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan