• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als het bronbestand geopend is.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcel01041972

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Allen,

Ik ben voor mijn werk een nieuwe planmodule aan het bouwen in excel (het begint er op te lijken dat ik op het randje van de mogelijkheden bezig ben maar dat later)

Ik heb hiervoor een bronbestand met alle klantspecifieke wensen wat ik 'klantenbeheer' noem. hieruit haal ik alle gegevens die ik nodig heb om mijn productie planning op te kunnen bouwen.

Nou heb ik als vraag:"als beide bestanden open staan is dan ook automatisch de koppeling gelegd?"

Wat ik bovenin al schrijf het begint er op te lijken dat ik op het randje van de mogelijkheden bezig ben....... hierdoor wordt de planspreadsheet behoorlijk traag, om nog een beetje te kunnen werken heb ik het automatisch berekenen dan ook handmatig gezet. Maar nu op het moment dat ik op F9 druk. wordt de berekening ingezet. maar bij +/- 75% krijg ik de melding:"Reageerd niet!" Hebben jullie hier een verklaring/oplossing voor.

Alvast dank.

Hallo,

Nou heb ik als vraag:"als beide bestanden open staan is dan ook automatisch de koppeling gelegd?"
De koppelingen worden niet automatisch gelegd maar kunnen wel automatisch geupdate worden bij het openen van het bestand. Dat vormt ook de basis voor je andere vraag/probleem. Deze methode kost veel tijd omdat er steeds gekoppeld wordt naar het bronbestand. Bij elke wijziging zal de koppelingen opnieuw worden bijgewerkt.

Hebben jullie hier een verklaring/oplossing voor.
Ik zou een macro maken dat het bronbestand opent, de gegevens ophaalt en vervolgens het bronbestand sluit.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan