Als hier maar wat aan gedaan kan worden ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Winger

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2001
Goede morgen allemaal.

Ik heb hier een laptop staan van mijn collega trucker die rare verschijnselen heeft.
Hij had een melding gekregen van avg dat er een trojan opzat en heeft die proberen te verwijderen. spijtig genoeg kent hij er nog minder van dan ik en ik denk dat hij er wel wat veel uitgehaald heeft.
Nu krijg ik de laptop niet meer opgestart, ook niet in veilige modus.
Dit is wat er gebeurt;
Als ik hem opzet gaat alles goed tot hij op het bureelblad komt, zonder pictogrammen erop. alleen de afbeelding die mijn collega geinstalleerd heeft (zijn vrouw) en het opstart geluid van windows.
Hier blijft hij 15 sec hangen en geeft dan het geluid voor het afsluiten en gaat naar Welkom aan de linkerkant en Beheerder aan de rechterkant. als ik hierop klik geeft hij op:
uw persoonlijke instellingen worden opgeslagen (met het opstartgeluid) dan u wordt afgmeld. Dan weer het afsluitgeluid en, de instellingen worden opgeslagen en dan terug naar Beheerder.
En meer kan ik er niet uitkrijgen. Hij sluit wel niet af maar blijft op Beheerder staan.

Is hier nog wat aan te doen ?? :(

Beste,

Er zijn hier 2 mogelijkheden.

1. De trojan is niet verwijderd en nesteld zich steeds dieper in de computer.( heb je een bestand gedownload van ircfast????)--> dit is namelijk een hele gemene site waardoor ik het zelfde probleem eens heb gehad.

2. Er is (zijn) bestand(en) verwijderd die het systeem nodig heeft om goed op te starten.

Was het in de map: 'Windows' of in de map 'I386'?--> daar staan namelijk belangrijke systeem bestanden in.

Dit is op te lossen door een dos scan uit te voeren.
Download via een andere pc een programma van avg dat heet volgens mij: recovery kit of zoiets, zet dit op een cd of diskette en laat hem zijn werk doen. mischien krijgt hij dit weg.

Succes

Hoi,

Als de laptop niet al te belangrijke gegevens bevat, zou ik een complete recovery doen vanaf de meegeleverde cd's (indien aanwezig).
Zelfs een recovery vanuit een tweede partitie (indien als zodanig geleverd) brengt in een situatie als deze het risico met zich mee dat je alsnog met het virus blijft zitten.
Da's nou net één van de grote nadelen van een recovery-optie vanaf een tweede partitie.

wil je met bart pe aande gang kun je hier eens kijken

het handige is dat je dan met een cd opstart en met die cd de betreffende pc kunt scannen dan weet je zeker dat alles weg is

i

Ik ga dit eerst eens rustig uitproberen.

Tot straks. :)

Ik heb hem dan toch maar een volledige recovery gegeven en alles werkt weer normaal.

Alleen is er nog wat mis als ik hem op battery wil gebruiken. Volgens everest en het energie programma op de lapt, is de battery gevuld tot 94% maar als ik hem van de stroom afhaal slaat hij onmiddelijk uit.

Mischien toch stuk ? al is ze nog maar 1 jaar oud.

Laatst bewerkt:
ahja mag ik jullie nog bedanken voor de snelle reacties.

Thanks dus :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan