• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als (if) waarde uit twee kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SamirLTV

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2015
Beste allemaal,

Ik ben momenteel bezig met het analyseren van enquête gegevens. Daarbij wil ik kijken hoeveel klanten gebruik maken van meerdere diensten. In het bijgevoegde bestand zijn alle warehouse klanten aangegeven. Zoals te zien is in het bestand staat bij een aantal andere diensten een 1 ingevuld, dit betekent dat de warehouse klant ook gebruik maakt van deze dienst.

Mijn vraag is: Met welke functie kan ik berekenen hoeveel van de Warehouse klanten ook gebruik maken van of Europese Distributie of Zeevracht?

Ik hoop dat de vraag duidelijk is en iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast super bedankt voor je tijd!

Groet, Samir

Bekijk bijlage HELP!!.xlsx

Laatst bewerkt:
Met deze zou het kunnnen.
PHP:
=AANTALLEN.ALS($C$2:$C$32;"=1";$B$2:$B$32;"=1")+AANTALLEN.ALS($C$2:$C$32;"=1";$A$2:$A$32;"=1")-AANTALLEN.ALS($C$2:$C$32;"=1";$A$2:$A$32;"=1";$B$2:$B$32;"=1")

Laatst bewerkt:
Beste Plongske,

Hartstikke bedankt voor je snelle reactie!!!

Alleen het antwoord komt uit op 38, terwijl er maar 31 warehouse klanten zijn. Ik wil graag berekenen hoeveel van deze 31 klanten ook gebruik maken van europese distributie (aangegeven met een ''1'' in de eerste kolom) OF zeevracht (aangegeven met een ''1'' in de tweede kolom). Je kan dus ook stellen dat ik wil weten hoeveel warehouse klanten dus alleen gebruik maken van warehousing.

Iets dit misschien iets duidelijker geformuleerd?

Ik hoop dat je mij ermee kan helpen.

In ieder geval hartstikke bedankt voor je tijd!!

Samir

JAAAA!!!

Super bedankt Plongske, je bent de beste!!

Ik kan voorlopig weer verder met me scriptie!

Groeten en een fijne dag!

Samir

Had het ook gezien en daarom een update gedaan van de formule

beste plongske,
je kan dus ook stellen dat ik wil weten hoeveel warehouse klanten dus alleen gebruik maken van warehousing.
Samir
Code:
=somproduct((c2:c32=1)*(a2:a32="")*(b2:b32=""))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan