Als ik een CD in mijn DVDwriter stop start mijn PC spontaan opnieuw op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

PCtje79

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 nov 2010
Op zich werkte mijn pc goed maar hij was giga traag. derhalve heb ik windows XP opnieuw geinstalleerd (eerst geformateerd). Vervolgens de Drivers er opgezet, virusscanner(mcafee) en alle opdates van windows stuk of 80.

Nu start mijn PC gewoon op doet wat hij doen moet echter als ik een CD in mijn DVDrw leg start deze op nieuw op.

Virusscanner geeft aan dat de PC schoon is. heb aan de binnenkant van de kast niks gewijzigd.

Het betreft een qmotion met een foxconn moederbord
windows XP sp3
samsung DVD writer met Nero Software

Kan iemand mij helpen waar het probleem kan liggen?

Hoi,
waarschijnlijk toch een verkeerde driver tussen gezeten? Heb je Windows wel met hetzelfde station geïnstalleerd?

Hoi,
waarschijnlijk toch een verkeerde driver tussen gezeten? Heb je Windows wel met hetzelfde station geïnstalleerd?

Ja ik heb windows via hetzelfde station geinstaleerd en pas toen ik de drivers ging instaleren viel het mij op. de drivers die ik heb geinstalleerd zijn de drivers die met de PC zijn meegeleverd dus zou vreemd zijn als ze verkeerde drivers meeleveren

Toen je de pc kocht is hij toen geleverd met SP3?
Ga bij Systeemeigenschappen (Windowstoets + Pause) naar geavanceerd>opstart en herstelinstellingen en vink uit: de computer opnieuw opstarten o.i.d.
Doe nu een cd/dvd in je optisch station en kijk wat er gebeurt, je zou nu evt. een blauw scherm moeten krijgen waar evt.allerlei codes op staan, maak,indien mogelijk,een foto van dat scherm en plaats die bij je bericht (via de paperclip)
Succes.

thanx

Windows was met SP2 toen ik hem kocht maar ook voor de herinstallatie had ik de SP 3 er op geupdate.

Maar ga je tip proberen en kom er nog op terug

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan