Als ik een dvd afspeel: beeld in horten en stoten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietsor

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2007
Berichten
7
Gegroet!
Ik heb een compaq met amd athlon 64 3000+ processor en 512 ddr.
Met een ingebouwde dvdwriter HP 640.
Ik heb hem anderhalf jaar en nooit problemen gehad. Ik heb al veel dvds bekeken en enkele geschreven.
Toen ik hem een paar dagen geleden echter nog eens wilde gebruiken om een dvd te zien ging het beeld en geluid in schokken vooruit. Eveneens voor audio cds merkte ik nadien.
Ik heb cpu gebruik getest en dat staat hoog maar lijkt me normaal. Het ligt niet aan de schijfjes zelf, ook niet aan de player die ik gebruik. (heb er verschillende getest).

Het enigste dat ik mij kan herrineren is dat ik de laatste keer dat ik hem gebruikte een dvd heb geschreven, wat ik zelden doe.

Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik het verhelp?

Mvg
Pieter
 
Je kunt een aantal controles uitvoeren.
Ga in Windows Media Player naar Extra, Opties, Apparaten. In het venster wordt jouw DVD-Writer weergegeven. Selecteer hem en klik op Eigenschappen. Er staan een aantal mogelijkheden, Digitaal, Analoog, Foutcorrectie. Probeer een aantal verschillende instellingen uit.

Microsoft heeft in dit overzicht CD/DVD-Romspelers verzameld, waarbij problemen bekend zijn. Misschien ook handig om te bekijken.

Ook kan je de Windows Media Player FAQ bekijken, misschien staat daar een suggestie voor je in.

En als laatste, maak de installatie van de DVD-writer in Apparaatbeheer ongedaan en herstart de PC. Soms wordt dan het stuurprogramma weer goed geinstalleerd.

NB: ik hoop niet, dat het gewoon een mechanisch mankement is.
 
Hey,
Bedankt voor uw antwoord.
Ik heb alles overlopen maar ik kan het niet oplossen.
Ik begin te vrezen dat het probleem hardwarematig is, blijkbaar is er ineens iets misgegaan waardoor hij de dvds niet mooi continu kan lezen...

Wat ik me terug herriner is dat net voor ik het probleem opgemerkt had wel een (legale) dvd wilde afspelen en alles ineens begon vast te lopen, zonder dat ik de dvd geopend kreeg. De dvdspeler deed er heel lang over om de dvd te "openen" maar dat resulteerd alleen maar in vastlopen van men windows, toch voor korte duur. Waarna ik dan maar een andere dvd wou afspelen en ik ineens merkte dat deze haperde bij het afspelen.

Blijkbaar heeft deze ene dvd men speler kapot gemaakt ofzo, of ging er iets mis... Ik weet het niet...

Als niemand dit heeft meegemaakt en een oplossing weet zal ik er maar naar laten kijken door een professional.

Toch bedankt

Mvg
Pieter
 
Ik weet niet hoe oud de DVD-writer is, maar er kan iets stuk zijn, vaak een snaartje in het loopwerk.
En een nieuwe aanschaffen hoeft niet meer dan 30-35 euro tekosten, maximaal.
 
Het is nog niet zon oude. Een HP met lightscribe, een van de nieuwere dus (niet de nieuwste...), maar hij zat geintegreerd toen ik men pc kocht anderhalf jaar geleden.
Kzal is kijken naar zon cleancd.

En een nieuwe, zijn die zo goedkoop? Kheb e rniet veel verstand van, maar kan je nieuwe DEFTIGE dvd writers kopen voor maar 35 euro? Of bedoel je dan tweedehandse?

Mvg
Pieter
 
voor 35 pleuries heb je alweer zo'n die je nu hebt, nieuw dus.
 
Als je op Kieskeurig.nl zoekt op DVD-rewritable met lightscribe krijg je bijgaande resultaten. (Lightscibe wordt bij de productspecificaties aan gegeven door "ls").

Als je op de site van HP zoekt op HP 640, kun je over jouw DVD-writer ook informatie opvragen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan