Als ik een spel speel start m'n PC opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

BeZeKeR

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2007
HELP!!! als ik een game speel, maakt niet uit welke dan herstart m'n pc
ik heb pas een videokaart en een nieuwe harde schijf erin gedaan en 256 MB RAM erin gestopt
waar ligt het aan?

Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, uitgaat of reboot, en zet die hier eens neer.

Ook in te stellen, bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".

Controleer de temp eens van die videokaart als hij passief gekoeld is met Everest.

deze code krijg ik bij dat blauwe scherm

*** STOP: 0x0000007E (0xC0000046,0x804DD77A,0xF2F37A40,0xF2F37A90)

en in 1 van de 15 gevallen krijg ik DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL met dezelfde foutcode

(geen caps lock, die letters waren allemaal hoofdletters)

edit: ik ben nu EVEREST aan het downloaden en ik zet ook de lijst van de software erbij die ik op mijn PC heb staan

software lijst:

Adobe Flash Player 9 ActiveX
Adobe Reader 8.1.0
Azureus Vuze
Azureus
BitDefender Antivirus Plus v10
Call of Duty
CCleaner (remove only)
DivX Codec
Hamachi 1.0.2.2
Java(TM) 6 Update 2
Java(TM) SE Runtime Environment 6 Update 1
LimeWire PRO 4.12.15
Mozilla Firefox (2.0.0.6)
MSXML 4.0 SP2 Parser and SDK
NVIDIA Display Driver
NVIDIA Drivers
Opera 9.22
Philips SPC500NC Webcam
Philips VLounge
Rome - Total War
Skype™ 3.2
SpeechRedist
The Godfather™ The Game
Unreal Tournament 2004
WebFldrs XP
Windows Installer 3.1 (KB893803)
Windows Live Messenger
Windows Media Format Runtime
Windows Media Player 10
WinRAR archiver
Xfire (remove only)
Xvid 1.1.2 final uninstall

Laatst bewerkt:
Veelal een driver probleem, had je eerste de oude drivers gedeïnstalleerd en na een reboot de nieuwe geïnstalleerd en gereboot?

ik heb m'n pc pas geformatteerd en de nieuwste NVIDIA drivers erop gezet
is dit probleem op te lossen of is het echt een hulpeloos geval?

Laatst bewerkt:
Begin bij het begin, ook alle moederborddrivers geïnstalleerd na de herinstall? tevens SP2 bij een XP installatie geïnstalleerd? plus alle updates?

Dat nieuw geplaatste geheugen, is dat van hetzelfde merk en loopt die op dezelfde timings?

dat geheugen is van hetzelfde merk en ik weet niet waar ik SP2 kan downloaden
en die moederborddrivers zijn al standaard geinstalleerd want in apparaatbeheer staan geen overige apparaten die nog niet zijn geinstalleerd

ik zit het nu te downloaden en is er nog een patch of iets dergelijks om dit te voorkomen?

Nee, je dient wel alle updates erna ook binnen te hengelen, .Net Framework b.v. heb je nodig voor de ATI drivers alhoewel je een nVidia kaart hebt, maar zo zijn er meer systeem updates.

en nadat ik SP2 met al zijn nodige updates heb gedownload en geinstalleerd zou het probleem dan weg zijn?

Hej ik heb hetzelfde probleem gehad als jou. Ik had ook geheugen bij in mijn computer gestoken en kreeg dus dezelfde foutmelding als jou. Ik heb mijn computer hiervoor binnen gedaan voor reparatie maar zij vonden het probleem gewoonweg niet. Ik heb toevallig ook een NVIDIA grafische kaart. mag ik vragen welke serie je hebt? Ik heb een Geforce 4 serie.

Ik heb alle updates geinstalleerd en ik krijg toch die foutmelding

soms krijg ik - 0x000000D1 en de andere keer - 0x0000008E of 0x0000000A

en dit probleempje begint langzamerhand heel irritant te worden:(

Probeer eens een oudere driver, de 40.72 b.v , die waren stabiel, je vind ze hier
wel eerst de oude deïnstalleren met DriverCleaner.

In nieuwere drivers zit niets wat de prestaties van oudere kaarten verbeterd, wel onderdelen die de kaart van slag kunnen maken.

Je zou ook een MemTest86+ kunnen overwegen, wel per reepje doen anders weet je nog niet welke er fout is.

Een voor de hand liggende vraag: welke game(s) probeer je te spelen, en op welke instellingen? Want het kan natuurlijk ook gewoon dat jouw zwaar verouderde combinatie van 256MB RAM en een GeForce 4 al het grafische geweld niet trekt.

Nog een idee: download een programma waarmee je de temperatuur van je hardware kan meten, het zou ook kunnen dat je grafische kaart oververhit raakt.

ik speel - Unreal Tournament 2004, The Godfather, Call Of Duty 1, Halo, Battlefield 2142 en Rome - Total War

en ook gelijk mijn systeeminfo

Processor - Pentium 3 731 MhZ
Harde schijf - 55 GB
Ram - 512 MB
Videokaart - nVidia GeForce 4

ik weet wel waaraan het ligt- de videokaart drivers

want bij die oudere drivers (40.72) werken die spellen gewoon wel maar zijn die graphics allemaal uitgerekt door de hele kamers maar m'n PC crasht verder niet
dus moet ik even op zoek gaan naar een andere driver die wel goed werkt en ook niet crasht. maar dat valt tegen want ik zoek al 3-4 uur naar een goede driver.

Laatst bewerkt:
ik speel - Unreal Tournament 2004, The Godfather, Call Of Duty 1, Halo, Battlefield 2142 en Rome - Total War

en ook gelijk mijn systeeminfo

Processor - Pentium 3 731 MhZ
Harde schijf - 55 GB
Ram - 512 MB
Videokaart - nVidia GeForce 4

ik weet wel waaraan het ligt- de videokaart drivers
want bij die oudere drivers (40.72) werken die spellen gewoon wel maar zijn die graphics allemaal uitgerekt door de hele kamers maar m'n PC crasht verder niet
dus moet ik even op zoek gaan naar een andere driver die wel goed werkt en ook niet crasht. maar dat valt tegen want ik zoek al 3-4 uur naar een goede driver.

Nou, ik denk het niet... Je kunt beter een nieuwe PC kopen, want deze is veel te oud voor spellen Battlefield 2142 en Rome Total War. Dan kan je wel crashes verwachten denk ik...

eerder deden die spellen het prima, geen crashes en geen problemen. zelfs geen lag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan