Als ik mijn c schijf open krijg ik de vraag klik op programma om te openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

chris3010

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2008
als ik mijn c schijf open krijg ik de vraag klik op het programma waarmee u het bestand wil openen. hij ziet mij c schijf dus als een bestand. zelfde geld ook voor de f schijf. Hoe kan ik dit oplossen??

Welkom op Helpmij. :)

Ik heb je vraag een andere titel gegeven en verplaatst naar de XP sectie.
vraagje zegt niet zoveel over je probleem/vraagstelling.

Heb je je systeem gescant op virussen en malware?

ja de computer is geheel virusvrij. had schijnbaar wel wat spyware want ze hebben bij een spel mijn account gehacked.

geen virussen etc. op dit moment in ieder geval.

Hey,

klik eens met de rechtermuis knop op de C: schijf.
Daar zit een optie Openen tussen. Als je die aanklikt, opent die dan wel?
Zo ja, welke optie is dik gedrukt in dat menu'tje?

Als het niet openen is, heb je mogelijk inderdaad spyware.
Wat je kunt doen is alle bestanden weergeven aanzetten. Maar zet ook de verborgen systeembestanden aan.
Wat ik denk is dat er een autorun.ini bestand aanwezig is op jouw C: & F: schijf.
Deze kun je verwijderen. Als dit niet verwijderd kan worden, of steeds terug komt. Dan moet je NOG EEN KEER op spyware controleren. Want dan is het er nog niet af!

Succes,
Mathijs

Hey,

klik eens met de rechtermuis knop op de C: schijf.
Daar zit een optie Openen tussen. Als je die aanklikt, opent die dan wel?
Zo ja, welke optie is dik gedrukt in dat menu'tje?

Als het niet openen is, heb je mogelijk inderdaad spyware.
Wat je kunt doen is alle bestanden weergeven aanzetten. Maar zet ook de verborgen systeembestanden aan.
Wat ik denk is dat er een autorun.ini bestand aanwezig is op jouw C: & F: schijf.
Deze kun je verwijderen. Als dit niet verwijderd kan worden, of steeds terug komt. Dan moet je NOG EEN KEER op spyware controleren. Want dan is het er nog niet af!

Succes,
Mathijs

kan geen autorun.ini file vinden heb het gechecked. als ik rechtermuis klik en kies voor openen geeft hij aan:

Klik op het programma waarmee u dit bestand wilt openen. ik krijg dan een lijstje te zien met mij programma,s. hij ziet de c: schijf dus als een bestand..

ja is zichtbaar. krijg precies hetzelfde effect. ik klik op verkennen en krijg weer klik op het programma waarmee u het bestand wil openen. het is wel zo dat ik wel naar een andere map kan buiten de c en f schijf bijvoorbeel documenten van gebruiker..

Draait windows vanaf c of van af staat windows op een andere partitie?

windows staat op de c schijf net als andere programmas. op de f staan wat spellen en andere programmas. ik gebruik webroot spy sweeper met antivirus op de pc staan. volledige versie gekocht. tevens gebruik ik ccleaner om een en ander van het register te fixen soms.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan