als ik mijn eigen minecraft server join heb ik geen internet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ido435

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Hallo allemaal

als ik mijn eigen minecraft server wil joinen vliegt bij mij heel internet weg.
het gaat om de poort 25665
dit is niet bij andere servers met dezelfde poort
Ik verbind met mijn server via een externe host
weet iemand wat er aan de hand is

ik heb zelf de map van minecraft al verwijderd
en java op nieuw geïnstalleerd

tevens hebben mijn vrienden dit probleem niet.
groet

ido

Laatst bewerkt:
Gokje van mijn kant: Je probeert te verbinden vanuit je thuisnetwerk via het externe ip-adres ipv. het interne ip-adres.
Je moet joinen op het INTERNE ip-adres van je server (=192.168.x.x), niet op het externe ip-adres (=je Internet ip-adres).
Je router kan namelijk over zijn theewater raken als je van binnen naar buiten en dan (via portforwarding) weer naar binnen wilt.

Overigens (zie vorige paragraaf) had je gerust wat meer informatie mogen geven over hoe je verbindt.

Tijs.

Ik verbind met mijn server via een externe host via direct ip modus van Minecraft

Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon op je eigen INTERNE ip-adres verbinden. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat die externe host je MC client-verkeer actief doorleidt, dus eigenlijk niet veel anders doet dan je laten verbinden met je externe ip-adres, wat de problemen oplevert die ik al besproken heb.

Tijs.

Ik moet je toch duidelijk gemaakt hebben dat vanaf hetzelfde netwerk als de MC server je niet extern kunt verbinden.
Dus extern verbinden alleen vanaf een ander netwerk, bijvoorbeeld bij een vriend.

Tijs.

de server staat extren gehost (ander IP dan thuis) daar join ik op

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat je verbindt via een externe host (die gewoon een overzicht van beschikbare MC servers presenteert) is niet hetzelfde als dat je MC server extern gehost staat.
Ik wil dus nu 100% zeker weten dat je MC server niet op je eigen (thuis-)netwerk staat.

En je schreef:
ik heb zelf de map van minecraft al verwijderd
Daar bedoel je dus de MC client mee op je pc?

Tijs.

Een MC client is waar je het spel mee speelt, dus die verbindt met MC servers. Of dat het programma is waar jij het over hebt wat betreft verwijdering weet ik niet, maar dat zul je zelf wel weten.

Bij welke hosting staat je MC server nu?

Tijs.

Bedankt voor de verduidelijking. Wil je nog even aangeven wat "vliegt bij mij heel internet weg" betekent?
a. Werkt MC zelf dan nog wel?
b. Is dan MC zélf traag of werkt dan alles waar Internet bij nodig is traag (zoals websurfen etc.)?
c. Ik ken MC niet zo goed, maar is er verschil in wat er aan Internet-snelheid nodig is als de inrichting van de MC server anders is (bijv. meer objecten op jouw MC server gespawned dan op anderen, meer gebruikers op jouw server dan op anderen etc.)

Als het antwoord bij b. is dat alleen jouw MC dan traag is maar de rest van Internet-verkeer nog wel normaal, dan lijkt het me dat de route vanaf jouw thuisverbinding naar fragnet traag is. Daar kun jij niets aan doen, alleen de provider van je Internetverbinding thuis. Technisch: Betekent dan blijkbaar dat de route naar fragnet vanuit je provider hetzij erg lang is (bijv. via Zweden loopt), hetzij er op die route vertragingen zijn.
In beide gevallen is het een vraag die je dan aan je provider moet stellen waarom de verbinding met fragnet zo "slecht" is.

Is het antwoord bij b. dat dan álles traag is dan zou ik denken dat je MC server (zie ook c.) grote belasting legt op je Internet-verbinding. Dat zou dan betekenen dat je (eigenlijk) een snellere Internet-verbinding nodig hebt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
het antwoord is A/B alle verbindingen vliegen er uit

Dan zou ik denken, zoals al aangegeven in de vorige posting:
Dan zou ik denken dat je MC server (zie ook c.) grote belasting legt op je Internet-verbinding. Dat zou dan betekenen dat je (eigenlijk) een snellere Internet-verbinding nodig hebt.

Wacht gerust op wat anderen denken bij jouw probleem.

Tijs.

dat lijkt mij heel sterk vorige week had ik nog 128 KB/s gemiddeld en toen had ik er geen last van nu heb ik 324 KB/s en heb ik wel dat mijn conectie er uit gaat tevens heeft een vriend van mij nog slomere verbinding en die kan er wel op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan