als ik mijn ps3 op mijn pc monitor aansluit met een hdmi>dvi kabel heb ik dan geluid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

cnsrttt

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2012
hallo,

ik wil een ps3 kopen maar aangezien ik een slechte tv heb wil ik hem op mijn pc beeldscherm doen
ik heb een HP L2151ws http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...65&cc=za&dlc=en&lang=en&lc=en&product=4083398
daar zie je de specificaties
ik weet dat je je ps3 kan aansluiten met een hdmi kabel maar er zit geen hdmi aansluiting op maar wel een vga en dvi
ik weet dan wel dat je je ps3 met een hdmi naar dvi kan doen maar mijn vraag is dus heb ik dan wel geluid??

Nee, DVI kan geen geluid verplaatsen. Je zal de PS3 dus met een optische kabel moeten aansluiten op een speakersetje, en anders iets verzinnen voor de andere aansluiting.

Welkom op Helpmij.nl.:)

Lijkt me niet, gezien de monitor geen speakers heeft. Je kan wel via de standaard meegeleverde kabel of met optische kabel het geluid over een versterker/receiver laten gaan.
In je PS3 kun je dan instellen, dat het geluid niet over HDMI moet, maar over 1 van de andere twee mogelijkheden.

ik heb wel gewoon boxen met een gewone aansluiting die op je computer kan kan ik die er anders op zetten?

dat zijn van die boxen waar je ook je ipod/ mp3 op kan zetten

Dan zul je een verloop moeten gebruiken van Tulip naar mini-jack (female).

Je zal het geluid via het standaard (anologe) kabeltje moeten laten lopen. Die kan je aansluiten op je speakers. (Al zal dit via 2x female 3.5mm -> 1x 3.5mm plugje moeten gaan)

Ik en Crash blijven elkaar kruisen.. :o

Tja met een "Crash" heb je wel wat "Probleempjes". :p

Deze kabel zul je dan nodig hebben;
CABLE-470.jpg

http://www.popelectronics.nl/2x-tulp-1x-female-jack-3-5mm-cable470.html

Maar, eh, Crash, komt er van de standaard kabeltje die erbij zit, geen 2x male? (rood/wit). ALs dat wel zo is, is er een 2x female -> 1x female nodig. (Exact een kabeltje die ik hier ergens heb)

Klopt, maar kon er geen afbeelding van vinden female --> female.
Tulip moet inderdaad anders.
[smallimg]http://www.livedigitally.com/wp-content/logitechwire600.jpg[/smallimg]

[edit]Toch nog een afbeelding kunnen vinden.:)[/edit]

Laatst bewerkt:
dus dan moet ik de kabeltjes van de ps3 in de rode en witte doen en die van mijn box in de groene ;D
dat gaat dan wel lukken ;D
maar dat is toch als je scart gebruikt?
want dat is als je van je ps3 met hdmi naar scart gaat die zit er ook bij
maar ik wil dus hdmi naar dvi en dan mijn aparte boxen en dan heb je alleen hdmi naar dvi en dan heb je die rode en witte van de scart niet meer
dus hoe zou ik hem moeten aansluiten als ik hdmi naar dvi heb en dan op mijn aparte boxen wil?
sorry voor deze moeite
ik waarder jullie hulp heel erg
deze site werkt echt super goed!
ik dacht zal wel 1 dag duren voor antwoord
en ik krijg meteen antwoord
echt super goed een aardig!!

Als jij je PS3 aansluit via de HDMI aansluiting op de PS3, en dan aan de andere kant van de HDMI kabel een DVI converter doet, moet je zo'n 2x female naar 1x female gebruiken, en dan inderdaad de 2 stekkers van het PS3 kabeltje aansluiten op die 2, en de boxen op die 1e die dan over blijft. Een andere manier is er niet in jou geval.

is dat dan:ad.jpg
of adad.jpg

dus voor de duidenlijkheid: ik moet mijn hhdmi naar dvi doen en waar moet ik dan die 2x female naar 1 x female op zetten?? en welke kabels van de ps3 moeten er dan op?
kan je het nog 1 keer duidenlijk stap voor stap zeggen want het is allemaal nog al ingewikkeld ;D
en heel erg bedankt voor de moeite!

dus ik moet aan mijn box stekker een 1x female naar 2x female doen en daar dan de stekkers van mijn ps3 in doen
en dan de hdmi van me ps3 een dvi converter doen en dan de dvi in mijn pc beeldscherm doen
dan heb ik gewoon beeld en geluid ;D
makkenlijker kan niet XD
kost misschien 10 euro meer maar dat maakt niet uit
heel erg bedankt voor de moeite!

groeten

Laatst bewerkt door een moderator:
ik kom er net achter
als ik een hdmi naar vga doe dan zou alles toch ook opgelost zijn of niet?

Het ikan niet met hdmi naar vga omdat ik geen boxen op me beeldscherm heb
Dus ik weet hoe ik het moet doen
Dus er is toch maat 1 manier xd
Heel erg bedankt voor de hulp en moeite

VGA is analoog en HDMI digitaal, dus zul je al een converter kastje nodig hebben. Daarbij geluid kan al helemaal niet over VGA.

Bovendien, via VGA heeft alles ineens een .. vrij belabberde beeld-kwaliteit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan