als ik opnieuw opstart krijg ik voor dat windows laad zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

robdgekke1

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2010
hallo

ik heb een tijdje geleden een upgrade gedaan van xp naar vista
continu als ik op opnieuw opstarten klik sluit hij af start weer opneiuw op alleen windows laad niet
moet ik op uitknop duwen en dan als ik hem weer aanzet start hij gewoon op en dat doet hij altijd
heb er nu windows 7 op gezet maar was oplossing nog niet.
licht dit aan de bios of anders? heb een compaq evo d310

als je meer infomatie wilt vrag maar

Een verklaring en oplossing heb ik niet voor je, maar ik kan bevestigen dat hetzelfde probleem ook optreedt bij 2 HP pc's (allebei van hetzelfde type, dus 'broertjes' van elkaar) die bij vrienden van mij staan.
Omdat HP en Compaq 1 bedrijf zijn zou het hetzelfde probleem kunnen zijn als bij jouw pc.

Bij herstarten gaat het beeld op 'donker' (de pc start niet op: harddisks etc. draaien niet), maar het groene lampje bij de aan-uit knop brandt wél (net alsof de pc aan zou staan).

Enige methode is dan de pc uitzetten door de aan-uit knop even vast te houden en, zodra de pc uit is, weer via de aan-uitknop aan te zetten. [Ik neem aan dat het eruit halen van de voedingsstekker, er weer instoppen van de voedingsstekker en dan de aan-uit knop gebruiken ook zal werken.]

Tijs.

nee sorry

nou nee pc val echt makelijk uit te duwen hoef de pc niet van stroom af te halen en gaat makelijk ook weer an ik zie de bios nog wel en maar net als ik op opnieuw opstarten kliken hij start weer op komtt alleen het windows laad scherm niet kan hem probleem loos uitschakelen
en harde schijf en cdrom werken nog maar toch bedank voor snelle reactie

Ik realiseer me dat het niet helemaal klopt wat ik schreef. Even gecorrigeerd:

Bij herstarten gaat het beeld op 'donker' (de pc start niet op: harddisks etc. draaien niet), maar het groene lampje bij de aan-uit knop brandt wél (net alsof de pc aan zou staan).

Enige methode is dan de pc uitzetten door de aan-uit knop in te drukken en, zodra de pc uit is, de pc weer via de aan-uitknop aan te zetten.

Dus (ook) in mijn genoemde geval is het niet nodig om de aan-uit knop lang vast te houden om de pc uit te zetten. Kort indrukken is genoeg.

Tijs.

nee zie wel alles van opstart scherm van bios maar als hij naar windows il springen als ik hem normaal uitschakel dan werkt hij normaal en als ik hem opniuew opstarten klik dan krijg ik alleen bios scherm te voorschijn en hoor hardisk en cdrom lopen want hij probeert de cdrom nog te laden maar is gewoon een muziek cd

Jouw probleem lijkt nu inderdaad niet meer op het (kleine) probleem bij die 2 HP computers waar ik het over had.

Hopelijk komt er iemand met nuttige tips om jouw probleem op te lossen! :thumb:

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan