Als ik verkenner open moet ik 10 minuten wachten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Higuain

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Hallo,

Als ik de verkenner open, dan komt er een zaklamp die ongeveer wel 10 minuten gaat zoeken voordat ik mijn mappen kan bekijken, wat kan ik hier aan doen??

alvast bedankt,

Higuain

Deze oplossing zou moeten helpen:

Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Component Services -> Services -> in de lijst Services (lokaal) klik je met de rechtermuisknop op Windows Image Acquisition (WIA) en klik je op Stoppen.

Laatst bewerkt:
Deze oplossing zou moeten helpen:

Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Component Services -> Services -> in de lijst Services (lokaal) klik je met de rechtermuisknop op Windows Image Acquisition (WIA) en klik je op Stoppen.

Ik heb XP die engels is....en ik kom er even niet uit...want ik kan systeembeheer niet vinden. Is dat het system icoontje of de power options??

Zie foto, ben zelf beetje ondeuidelijk geweest ;)

Bijlagen

• img060.GIF
    img060.GIF
    36,8 KB · Weergaven: 49
Als je dat geopent hebt klik je op (zie foto) Als dit dan open staat zie je "component services" normaal als eerste in de lijst staan.

Bijlagen

• naamloos.GIF
    naamloos.GIF
    55,3 KB · Weergaven: 57
Als je dat geopent hebt klik je op (zie foto) Als dit dan open staat zie je "component services" normaal als eerste in de lijst staan.

ik heb dat zojuist gedaan...maar hij blijft met die zaklamp komen. Is er nog een andere mogelijkheid om dit probleem op te lossen?

Heb je opnieuw opgestart?

Als dat ook niet helpt heb je hier een helpdeskpagina van microsoft voor dit probleem.

Is de hhd misschien erg vol ?
Doe eens een chkdsk deze computer > retsklikken op schijf > eigenschappen > extra > foutcontrole > nu controleren > twee vinkjes zetten > waarschijnlijk ja klikken en pc opnieuw opstarten.

Dat windows image acquisition is voor scanners en camera's zegt ie..wat heeft dat er mee te maken precies?

In ieder geval...het probleem ontstond ooit, omdat ik een game had met 3 cd's...waarbij na de installatie van CD 1, hij niet naar CD2 vroeg...via een vriend van mij heb ik toen te horen gekregen dat ik naar www.rarlab.com moest gaan om een virtuele drive te installeren. Dat heb ik gedaan...en vervolgens kon ik naar CD2 om zo de game te installeren. Toen ik de game uithad...kon ik hem niet deinstalleren via die schijven of via add/remove software. Zodoende heb ik nog steeds DOOM3 in mijn softwarelijst staan, en heb ik ooit jaren geleden manueel de mappen verwijderd van de schijf...maar in het register staat het spel nog.

Kan het niet zo zijn dat hij iedere keer als ik op mijn computer klik dat hij nog steeds naar die virtuele schijf zoekt die er niet meer is?? En dat het daarom zo lang duurt? En zo ja....wat kan ik hier aan doen??

Ik hoop dat ik jullie met deze info iets kunnen.

Alvast bedankt....:thumb:

:thumb: ah ok...sorry......het kwam ineens in me op. Ik kamp al jaren met dit probleem namelijk. Kunnen jullie wat met dat laatste verhaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan