Als ik Windows 7 wil installeren geeft die aan: bootmgr ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.
zou je kunnen doen probeer de install nog maar eens miscchien doet ie het nu wel

vergeet niet de reactie van de winkel evn te posten als je die hebt

Hallo Samnec

Met dat blauwe scherm kun helemaal niks mee want er staat op dit moment voor jou alleen maar onzin.
Wat wel belangrijk is voor jou is dat het een blauw scherm is,dat is namelijk naar het nederlands vertaald,het blauwe scherm van de dood.
Dat wil zeggen dat systeem (jou pc) niet meer in staat is om nog kunnen werken.
Geregeld komt dat door een slechte driver maar ze hebben dat zo genoemd om aan te geven dat er een hardware probleem is.
En dat geef je eigenlijk met het onderwerp al aan.

Je zeg een nieuwe pc te hebben gekregen,maar die is niet door de verkoper getest en omdat je zelf nog windows er op moet zetten nadat je hem al heb gekregen heb ik en meschien is het wel raar idee maar dat je een copie windows heb.
Als dat zo is dan is het probleem snel opgelost,het zit hem in dat je bootmanager (bootmgr) mist.
Eventueel kun je de cd of dvd even goed nakijken of hij goed schoon is zodat niet door vuil een leesfout word veroorzaakt.

Als dat allemaal niet zo dan kun je de pc open gaan maken controleer of je geheugen er goed in zit,loop de alle kabels na en zeker die van harde schijf de dvd speler en de voeding.
Als het probleem er nog steeds is dan moet je hardware gaan testen.
Dat kan niet vanaf je harde schijf want zonder het bestand bootmgr kan windows niet opstarten en daarbuiten is het vaak toch beter om dat niet via de harde schijf te doen maar b.v via de dvd speler.
Daar heb je een boot cd voor nodig en zelf gebruik ik daar ultimate boot cd voor wat een flinke verzameling van verschilende programma's zijn en hij nog gratis ook.

http://www.ultimatebootcd.com/
http://www.ultimatebootcd.com/download.html

p.s Ik weet dat je geen engels kunt en als ultimate boot cd er aan te pas moet komen dan zoek ik dat wel even voor je uit en leg ik je het wel in het nederlands uit hoe je het moet doen.

mijn boot device op de eerste gezet van windows 7.
en opnieuw geïnstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan