• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als in combinatie met of Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Formule in cel B5 en dan doortrekken naar beneden:

Code:
==ALS(E5="";"";ALS.FOUT(INDEX(Diensten!$B$3:$F$25;VERGELIJKEN(A5;Diensten!$A$3:$A$25;0);VERGELIJKEN($B$2;Diensten!$B$2:$F$2));""))

Formule in E6 en dan eveneens doortrekken:

Code:
=ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("balie";D6));TIJD(17;0;0);ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("Sluit";D6));TIJD(17;30;0);""))

Bekijk bijlage Dummy Dienstrooster (simpel).xlsx

Ik zou het oplossen met "simpele" VLookups (Vert.Zoeken)
Zet achter je diensten op het tabblad diensten de bijbehorende gewenste tijden, kan je zowel de openings en sluit tijden neer zetten. dan in bijvoorbeeld in Kolom I de start tijd, Kilom J de eind tijd.
dan in je rooster voor de eindtijd van Roos,
Code:
=VERT.ZOEKEN(D6,Diensten!$H:$J,3,ONWAAR)

Correctie op cel B5 (had de derde vraag niet gelezen) // vraag 4 is mij niet helder.

Code:
=ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("openen";D6));TIJD(7;30;0);ALS(E6="";"";ALS.FOUT(INDEX(Diensten!$B$3:$F$25;VERGELIJKEN(A6;Diensten!$A$3:$A$25;0);VERGELIJKEN($B$2;Diensten!$B$2:$F$2));"")))

Bedankt voor jullie reacties. Met hulp van een ander forum ben ik tot het volgende gekomen, maar nog steeds is het niet helemaal kloppend, want de uren worden niet goed geteld en de aftrek of optrek van de pauze komt nog steeds niet overheen.
Ik vraag me af of ik in deze niet beter het horizontaal zoeken moet gebruiken.

Wat zie ik over het hoofd of ben ik misschien weer veel te ingewikkeld aan het doen dan nodig is?

Het moet op het volgende uitkomen:

Een balie is standaard geopend tot 17:00 uur.
Als een medewerker hierop wordt ingeroosterd, dan dient het aantal te werken uren incl. de pauze van 30 minuten van deze medewerker van dit tijdstip afgetrokken te worden om de starttijd.
Dit geldt ook voor het sluiten (JvN sluit).

Als een medewerker moet openen (JvN openen) begint deze om 07:30 dan dient het aantal te werken uren incl. de pauze van 30 minuten van deze medewerker bij dit tijdstip opgteld te worden om de eindtijd te krijgen.

Wat doe ik fout of waar ben ik onmogelijk bezig?

Bijlagen

@Missiefje Je mag uiteraard op meerdere forums je vraag plaatsen maar wees dan wel zo fatsoenlijk om dit de helpers mede te delen. Uiteraard met een link zodat zij de voorgeschiedenis kunnen waarnemen. Al met al is het niet netjes om, veelal dezelfde helpers die actief zijn op meerdere fora, voor je karretje te spannen. Maar goed, de helpers bepalen uiteindelijk zelf hoever ze hierin meegaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan