• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als, index en vergelijken in een formule gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvandertol

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2021
Goedenavond,

In de bijlage een bestand met een data set.
Wat ik graag zou willen bereiken dat als het bouwjaar 1992 is en ik zoek de rc waarde van bv een gevel dat dan de rc waarde behorend bij het betreffende bouwjaar getoond wordt. Het nadeel is dat als ik bv een bouwjaar heb die in een bepaalde range valt bv 1993, ik deze niet kan opzoeken. Geen idee of dit überhaupt wel mogelijk is.

Ik heb al wat gevogeld, maar zodra ik de als formule wil gaan gebruiken dan help ik mijn hele formule om zeep. Is iemand die mee kan kijken?

Bijlagen

Waarom ontbreekt 1983 bij de gevels ?

Super dank!
Precies wat ik zoek. @popipio kunt u ook uitleggen wat de formule inhoud? er staat bv= "" . Ik was zelf altijd in de veronderstelling dat als dit in een cel stond de cel b.v. G2 leeg moest zijn.

Maar ineder geval werkt het super!

wil gewoon zeggen als( of (g3=leeg;h3=leeg); dan niets; anders...)

Ik heb toch nog een vraag:
Als ik de formule van popipipo gebruik in een ander tabblad en ik verander alleen de waarde B4 en H8 dan krijg ik terug dat er teveel argumenten zijn gebruikt.

Ik wil ook graag de formule uit G29 ingepast hebben in deze formule.
in B4 heb ik nu gevels ingevuld. Wat ik graag wil bereiken is dat als B4 is ingevuld en H8 een waarde heeft in L8 de gewenste waarde geeft vanuit tabel 1.0.

Als H8 geen waarde heeft maar G8 wel, de formule gaat rekenen met deze waarde. De Rad waarde moet dan worden opgezocht in tabel 2.0.

Bijlagen

Zonder:

- samengevoegde cellen
- aparte validatielijst

met:
- gebruik van kolom A en rij 1
- gebruik van een tabel.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan