• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

als inhoud veld is tekst dan getal negatief

• Onderwerp starter Onderwerp starter rcmb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rcmb

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2016
Ik heb een formule met kosten waarbij als de tekst van een veld "verkoop" is, de kosten negatief worden omdat deze van de opbrangst af gaan. Terwijl als er "koop"staat de inhoud positief moet zijn omdat deze erbij komen. Ik heb dit met een stapje gedaan maar vroeg mij af of dit ook anders kan. Wellicht maakt het bijgevoegde bestand e.e.a duidelijker

Bekijk bijlage voorbeeld test.xlsx

Jou 1ste probleem komt door de samengevoegde cellen, verwijder die eerst, en dan zien we verder.

dank voor je reactie, begrijp niet welke cellen je bedoeld. Bedoel je de gevensvalidatie cellen

OK, op dit moment is dat de uitkomst Bekijk bijlage voorbeeld test.xlsx om tot de juiste info te komen. Deze formule heeft voornamelijk te maken met de formule van M26 om de uitkomst psotief of negatief te maken. Bedoel je dit?

Laatst bewerkt:
Deze in I24:
Code:
=ALS(I14="Sold";-(I20*I22);I20*I22)

Werkt ook met samengevoegde cellen, maar ik zou samengevoegde cellen zo veel mogelijk vermijden

Hartelijk dank, dit werkt beter. Je moet dus wel met hulpvelden (Kolom N), naast de sheet blijven werken als de input variabel is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan