• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als(isnb(vert.zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

diego1984

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2017
Ik gebruik deze formule : =ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(G2;Adhoc;1;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(G2;Adhoc;1;ONWAAR))

Daardoor wordt alleen kolomindex_getal 1 in de cel getoond, mits hij deze kan vinden.

Het adhoc gedeelte uit de formule bestaat in totaal uit 10 kolommen. Is het mogelijk dat de resultaten van de regels ernaast komen staan?

Bekijk bijlage voorbeeld ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN .xlsx

Zet die functie in de kolommen waar je de betreffende waarde wilt hebben en wijzig dan de 1 in het nummer van de kolom waarvan je de waarde uit adhoc wilt zien.

De 1 staat voor de kolomnummer in de opgegeven matrix. Dit houdt dus in dat hij de waarde van de 1e kolom van de matrix 'adhoc' toont. Om een ander resultaat te krijgen moet je dus de 1 veranderen naar een ander cijfer.

Overigens volstaat deze formule aangezien je Excel versie hoger is dan 2003.
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A2;adhoc;1;ONWAAR);"")

Deze in B2 en doortrekken toto K2:
Code:
=ALS(VERT.ZOEKEN($A2;adhoc;KOLOM()-1;ONWAAR);"")

Overigens volstaat deze formule aangezien je Excel versie hoger is dan 2003.
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A2;adhoc;1;ONWAAR);"")

Volstaat deze ook als de uitkomst van de vert.zoeken funktie (dus de gevonden waarde) een foutmelding is?
als.fout is in 99% van de gevallen overbodig, tsja wel korter, je kunt het vergelijken met in iedere macro met on error resume next te beginnen.

sorry, mijn haren gaan steeds overeind staan als zelfs gerespecteerde helpers deze waardeloze funktie voorstellen.... (maar goed, dat is mijn probleem...:d;) )

Er kan een goede reden voor zijn.
Wat de On Error Resume Next betreft ben ik het helemaal met je eens :)

Iedereen bedankt voor de hulp. Het is opgelost.

Het bleek inderdaad alleen om een wijziging van de kolomnummer te gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan