• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS ja in kolom, dan naam weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nikki1988

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 aug 2021
Ik maak een bestand waarin in wil bijhouden wat mensen aan mij doorgeven.
Ik heb nu 2 tabbladen. In het 2e tabblad staan namen van mensen, met hun telefoonnummer, die ik heb gevraagd om reactie en een kolom met ja en nee. Nu wil ik graag dat als ik in de kolom ja selecteer dat de naam van deze persoon naar voren komt op het 1e tabblad en dat dan ook het telefoon nummer meekomt.
Ook wil ik graag dat er op het 1e tabblad, in een volgende kolom, wordt mee gerekend hoevaak deze persoon in de lijst voorkomt met ja. Dus niet dat de persoon dan opnieuw wordt toegevoegd, maar dat er dan 2 of 3 achter komt te staan.
Alvast heel erg bedankt voor je reactie!

Welkom.

In antwoord je vraag: dan moet je op het 1e tabblad een ALS functie gebruiken dat kijkt of er Ja in de kolom staat en zo ja dan moet hij het overnemen door een celverwijzing, zo niet dan dubbele aanhalingstekens. In de volgende kolom met de telefoonnummers doe je precies hetzelfde. Met een AANTAL.ALS kun je tellen hoe vaak iets voorkomt in een kolom. Voor UNIEKE waarden kun je de functie UNIEK gebruiken als je Excel 365 gebruiken anders worden het matrixfuncties die je moet afsluiten met Control+Shift+Enter. Een andere optie is misschien wel een draaitabel.

Snap je het nog en kun je er iets mee? Nee waarschijnlijk. Kortom: plaats even een representatief Excel voorbeeld bestand van je hebt en geef daarin (handmatig) aan wat je wilt bereiken voor een aantal regels. Dan krijg je dat bestand terug met een werkende oplossing.

Laat ook even weten welke Excel versie je gebruikt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan