Als je hard op de "Alt" toets slaat ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

lampje2

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2006
Hallo,

wellicht een rare vraag, maar... ik heb jaren geleden onder een Citrix metaframe Windows 2K gedraaid (originele OS van het systeem was W95). De Citrix omgeving draaide overigens niet full-screen, maar gewoon in een window binnen 95.

Het gebeurde wel eens dat de muis of beter gezegd de "muisaanwijzer" (wie verzint die woorden?!?) in de Citrix omgeving bleef vasthangen.

Om te voorkomen dat een herstart nodig was, heb ik het probleem ooit uitgelegd aan een helpdeskmedewerker. Daarop kreeg ik het volgende antwoord:
"ik weet niet waarom het werkt, ze hebben het mij ook maar verteld, maar het schijnt te werken. Je moet hardt op de linker Alt toets slaan!"

Ik geloofde hier natuurlijk niets van & dacht dat ik een beetje in het ootje genomen werd.

Maarja... als je alleen nog maar opnieuw kunt opstarten, probeer je alles. De keer erna dat het weer gebeurde heb ik eerst een aantal keer op een normale wijze de Alt toets ingedrukt zonder resultaat.
Daarna heb ik eerst hard op de rechter Alt toets geslagen (tja :p ) ook geen resultaat.

Vervolgens moment supreme hard op de linker Alt toets geslagen & JAWEL het werkte.

Helaas is deze (laten we het alternatieve geneeswijze voor PC's) nu slechts gereduceerd tot sterk verhaal. Logischerwijs zou het ook geen verschil mogen uitmaken of ik nu hard of zacht een toets gebruik.

Warschijnlijk zou ik het zelf ook niet van iemand anders geloven, maarja ik zat erbij & keek ernaar.

Het zou leuk zijn als er iemand was die een mogelijke verklaring heeft voor een dergelijke situatie ?!?

Groet,

Lampje

Het zou leuk zijn als er iemand was die een mogelijke verklaring heeft voor een dergelijke situatie ?!?

Je hebt gewoon een probleem op je toetsenbord met de linker alt knop, daar is waarschijnlijk een verbinding niet meer zo goed. Ik ken er ook het fijne niet van, maar dit lijkt mij de uitleg.

Wigi

vroeger met de commodore 64 had je ook een knop die werkte alleen na een fikse tik erop:Dals je dat niet deed werkte het echt niet het moest echt een fikse tik zijn:D

Aangezien toetsenborden digitale input zijn (aan of uit) en geen "aanslag-gevoeligheid" hebben is de enige verklaring die van Wigi.

Mogelijker wijs was de medewerker die je sprak reeds op de hoogte van Ofwel:
- Dat er een slechte lichting toetsenborden geleverd was
- Of op basis van het computernummer op de hoogte van het niet correct functioneren van dat specifieke toetsen bord.

In beide gevallen was het een "slecht/lui" advies van de medewerker daar hij gewoon de actie had moeten uitzetten om het toetsenbord te vervangen

Werkend op een servicedesk weet ik dat de dingen die je de "klant" aangeeft niet noodzakelijk de volledige waarheid (het gedeelte waar hij zegt ïk weet ook niet hoe het zit.......) is maar een manier om de klant "tevreden" te houden.....

hmmm en toch...?!?

Tja Wigi,

ik weet dat dat een voor de hand liggende optie is, maar toch was ik niet de enige waarvoor deze oplossing werkte.

Lijkt nog steeds ongeloofwaardig niet ? Maar toch... ik was er zelf bij :shocked:

Grtz,

Lampje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan