• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

als kolom A dezelfde waarde heeft regel kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

epetzen

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2007
Ik zoek een manier om indien de waarde in kolom a hetzelfde is de regels van deze achter elkaar te plakken.

Dus een script welke lijst omzet naar lijst2.

Alvast bedankt,

Peter

Bijlagen

Hoe had je het zelf al geprobeerd ?

wat heb je zelf al geprobeerd? Hulp is te krijgen, een kant en klare oplossing zonder eerst zelf iets te doen niet.
:evil:

als kolom A zefelde waarde heeft regel kopieren

Het is hier al een paar dagen windstil, dus waag ik het maar om een mogelijke oplossing te posten.

Bijlagen

Wow, bedankt kun je me echter iets verder helpen.

Ik moet deze bewerking meerder keren uitvoeren aangezien de lijst dagelijks veanderd.
Ook het aantal rijen veranderd.

Ik begrijp allen nog niet hoe ik als ik deze bewerking moet uitvoeren op een nieuw ontvangen lijst. Ik bedoel kun je me in iets meer detail uitleggen hoe ik deze bewerkingen kopieer/toepas op een steeds andere lees kortere of langer lijst.

Thanks,

Peter

Alle mogelijke complicaties voorzien bij een veranderende layout is niet simpel met zulke formules, maar in 't kort:
De "originele" gegevens moeten beginnen in A1, als er boven de gegevens een rij ingevoegd wordt voor headers, moeten de formules helaas herbekeken worden.
Rechts naast de gegevens mag niets anders staan, de gegevensrijen zelf mogen langer zijn, meer kolommen omvatten.
Hulpkolom 1 en 2 mogen om 't even waar staan (in het bijgevoegde bestand beginnen ze in A100 en B100), behalve rechts naast de gegevens dus. Wel voldoende ver naar beneden doortrekken als je meer rijen gegevens hebt, als je substantieel meer rijen gegevens hebt moet je ook de bereiken van die formules aanpassen.
De doelcellen beginnen in het bijgevoegde bestand in C100, kan ook om 't even waar zijn, behalve rechts naast de originele gegevens. In deze formules zitten verwijzingen naar de waarden in de 2e hulpkolom, deze moeten natuurlijk kloppen met de nieuwe positie van deze hulpkolom.

Bijlagen

Bekijk de bijlage eens en dan horen we het wel

Mvg

Rudi

Bijlagen

Waanzinig werkt echt fantastisch,

Het bijgevoegde voorbeeld heeft ingevulde kolommen van A tm G

De echte file waar ik deze transformatie voor nodig heb heeft de kolommen A-T zoals bijgevoegd bestand.

Kun jij de macro aanpassen aan deze excellijst?

Alvast enorm bedankt, je hebt me echt waanzining geholpen.

Peter

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zoiets dan ?
Het enige dat je eventueel nog moet aanpassen is de bladnaam(nu Blad1)

Mvg

Rudi

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan