• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

als laatste 3 cijfers in kolom 0 zijn, dan oranje vakje op eind van rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

johndries

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2020
Berichten
5
Hi,

Ik ben bezig met het maken van een presentatiebeoordelingsformulier dat er als volgt uitziet. Wanneer de presentator een critirium heeft uitgevoerd, dan wordt dat genoteerd als een 1. Als dit niet het geval is als een 0.

Een rij heeft 10 kolommen waarin een beoordeling gegeven kan worden. De laatste kolom moet oranje kleuren wanneer de laatste 3 of meer cijfers in de rij een 0 zijn. In elk ander geval mag het vakje groen zijn.

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? Krijg het niet op een goede manier verwoord zodat ik in google de juiste resultaten krijg.

In de bijlage een voorbeeld.
 

Bijlagen

  • vraag.xlsx
    9,3 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Ik heb je voorbeeld uitgebreid tot 10 kolommen. Daarna kolom 11 groene achtergrond gegeven, en voorwaardelijke opmaak (VO) ingesteld voor oranje. Als conditie die waar moet zijn om oranje te kleuren heb ik gebruikt:
Code:
=RECHTS(E11&F11&G11&H11&I11&J11&K11&L11&M11&N11;3)="000"
E.e.a. terug te vinden in bijgevoegd voorbeeld. Hopelijk kun je er wat mee.

PS Welke office-versie gebruik je? Als je Excel 365 gebruikt kan dit ook als voorwaarde:
Code:
=RECHTS(TEKST.COMBINEREN("";WAAR;E11:N11);3)="000"
 

Bijlagen

  • vraag (AC).xlsx
    9,5 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan