• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

als leeg, dan... en als niet leeg dan...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gizziepizzie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jul 2020
Ik zit met een probleem, ik heb een cel waar ik een percentage wil zetten.
Als een datumveld (z2)leeg is moet er in een volgende kolom (be2) een percentage 16.91% in komen te staan, als het veld niet leeg is maar een datum bevat moet er percentage 21.91% in komen te staan.

Het lijkt me stug dat daar geen formule voor is, maar ik kan hem niet vinden.
Wie kan me helpen?

Alvast bedankt!

Met BE2 opgemaakt als Percentage, deze functie:
PHP:
=ALS(Z2="";16,91%;21,91%)

Welkom.
Ik heb er geen verstand van maar het lijkt wel op deze.

Helaas, ik had die formule al geprobeerd, maar kreeg niet het gewenste resultaat.
Jij gaf dezelfde formule, dus toch nog maar een keer geprobeerd, weer mis.
Even nagedacht en besefte ineens dat ik twee lijsten samenvoeg, dus er staat altijd wat ik die cel, namelijk een verwijzing naar het andere tabblad.
Grrrrrrr.
Er staat een datum in (of niet) maar het is en blijft een verwijzing naar een ander tabblad. Dus ik denk toch maar handmatig aanpassen.
Gelukkig is het niet zo heel veel, maar jammer dat het niet automatisch gevuld kan worden.

Maar wel bedankt voor het meedenken!

PHP:
=Als(Z2=0;1;2)

Een voorbeeldje plaatsen kan natuurlijk ook altijd.

ik was er even niet bij, ik kies natuurlijk het blad waar het gegeven vandaan komt. Als daar het veld leeg is, dan 16.91% en anders 21.91%.

Ik ben er uit. Bedankt allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan