Ik heb een mergefield vraag, die ietwat gecompliceerd is.
Vanuit een database worden mergefields gevuld.
Nu heb ik inmiddels wel de oplossing voor als V dan mevrouw en anders de heer. { IF { MERGEFIELD client_geslacht } = "V" "mevrouw" "de heer" }
Het complexe zit hem in de vraag, namelijk ik wil graag dat er een middenstreepje gezet wordt tussen de achternaam en de meisjesnaam.
Probleem hierbij is dat niet alle meisjesnamen een tussenvoegsel hebben.
Ik had hiervoor de oplossing: { IF { MERGEFIELD client_meisjesnaam } <> " " " - " " " } echter dan wordt de meisjesnaam tevens toegevoegd en dat moet niet.
Ik heb ook geprobeerd als meisjesnaam is leeg, leeg en anders middenstreepje, maar dan geeft hij ook de naam erbij.
Uiteindelijk moet hij de oplossing geven:
van de Voorbeeld [zonder meisjesnaam ook geen streepje]
van de Voorbeeld - met meisjesnaam [met meisjesnaam en tussenvoegsel]
van de voorbeeld - meisjesnaam [met meisjesnaam]
Wie heeft voor mij de oplossing.
Alvast bedankt.
Vanuit een database worden mergefields gevuld.
Nu heb ik inmiddels wel de oplossing voor als V dan mevrouw en anders de heer. { IF { MERGEFIELD client_geslacht } = "V" "mevrouw" "de heer" }
Het complexe zit hem in de vraag, namelijk ik wil graag dat er een middenstreepje gezet wordt tussen de achternaam en de meisjesnaam.
Probleem hierbij is dat niet alle meisjesnamen een tussenvoegsel hebben.
Ik had hiervoor de oplossing: { IF { MERGEFIELD client_meisjesnaam } <> " " " - " " " } echter dan wordt de meisjesnaam tevens toegevoegd en dat moet niet.
Ik heb ook geprobeerd als meisjesnaam is leeg, leeg en anders middenstreepje, maar dan geeft hij ook de naam erbij.
Uiteindelijk moet hij de oplossing geven:
van de Voorbeeld [zonder meisjesnaam ook geen streepje]
van de Voorbeeld - met meisjesnaam [met meisjesnaam en tussenvoegsel]
van de voorbeeld - meisjesnaam [met meisjesnaam]
Wie heeft voor mij de oplossing.
Alvast bedankt.