• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS met AANTAL.ALS

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimpie2001

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2008
Geachte,

hoe moet ik deze formule vervangen, ik wil het aantal tellen als het bereik van de vorige x-aantal cellen leeg is.

Ik kwam hierop maar werkt niet.

Code:
=ALS(AA4:AD4="";AANTAL.ALS(AA4:AD4;"");"")

Ik wil alle lege cellen voordien tellen tot als hij een niet lege cel tegenkomt.

Wim

ik wil het aantal tellen als het bereik van de vorige x-aantal cellen leeg is.
Wat bedoel je met "het bereik van de vorige x-aantal cellen" ?

Ik wil alle lege cellen voordien tellen tot als hij een niet lege cel tegenkomt.
Wat bedoel je met "voordien" ?

Kortom: GOED omschrijven wat je wil !!!
In WELK BEREIK wil je het aantal lege cellen precies tellen?

Zo iets?:
Code:
=ALS(AANTAL.LEGE.CELLEN(A1:A20)=RIJ(A20);AANTALARG(A21:A40);"")

Wat bedoel je met "het bereik van de vorige x-aantal cellen" ?

Wat bedoel je met "voordien" ?

Kortom: GOED omschrijven wat je wil !!!
In WELK BEREIK wil je het aantal lege cellen precies tellen?

Ik ben dus bezig in rij 7 (bijvoorbeeld),
dan wil ik hierin een formule gebruiken die in rij6 alle lege cellen telt tot hij een niet lege cel tegenkomt.

Bijvoorbeeld rij 4, B4:C4 hebben een waarde, alle andere cellen zijn leeg

Dan in rij7 zet ik een formule die meeloopt per kolom, dus bijvoorbeeld cel H7: telt het aantal lege cellen in rij 4 tot men de eerste volle cel tegenkomt, in dit geval telt hij de lege cellen H4+G4+F4+E4+D4 en uitkomst is dus 5 en niet 6 (want A4 mag hij niet meetellen) want die staat voor cellen met een waarde in.

Hopelijk snap je nu wat ik bedoel

Ik ben dus bezig in rij 7 (bijvoorbeeld),
dan wil ik hierin een formule gebruiken die in rij6 alle lege cellen telt tot hij een niet lege cel tegenkomt. Bijvoorbeeld rij 4, B4:C4 hebben een waarde, alle andere cellen zijn leeg. Dan in rij7 zet ik een formule die meeloopt per kolom, dus bijvoorbeeld cel H7: telt het aantal lege cellen in rij 4 tot men de eerste volle cel tegenkomt, in dit geval telt hij de lege cellen H4+G4+F4+E4+D4 en uitkomst is dus 5 en niet 6 (want A4 mag hij niet meetellen) want die staat voor cellen met een waarde in.
Duidelijk ben je niet bepaald.
Je zegt dat je in rij 7 een formule wil gebruiken die in rij 6 een aantal lege cellen wil tellen, en vervolgens kom je met een voorbeeld die in rij 7 een aantal lege cellen in rij 4 wil tellen. Wat wil je nu eigenlijk ?
En WELK aantal lege cellen wil je tellen?
Alle lege cellen in het bereik B4:H4, of alleen het aantal lege cellen, tellend naar links vanaf H4 totdat we een niet-lege cel tegenkomen? Kortom: er is nog veel onduidelijk. Een voorbeeldbestand zou wellicht een en ander duidelijker kunnen maken.
Als je zonder meer het aantal lege cellen wil weten in B4:H4, dan is dat:
Code:
=aantal.lege.cellen(B4:H4)
Maar misschien wil je wat anders?
Vertel ook even wat voor soort gegevens er in het te berekenen bereik kunnen staan: getallen of tekst?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan