• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS OF EN combinatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZAKoraalgroep

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2013
Wie kan mij helpen?

In kolom A heb ik een score staan bijvoorbeeld 1 of -1. In kolom E heb ik een waarde staan, bijvoorbeeld ja, nee of nvt.
In kolom B moet uiteindelijk een formule staan met als uitkomst het volgende:

Indien in kolom E ja of nee staat en de waarde in kolom A is negatief dan moet de waarde in kolom A vermenigvuldigd worden met -1 en indien de waarde in kolom A positief is dan moet de waarde in kolom A worden overgenomen. Maar voldoet de waarde in kolom E niet aan ja of nee, dan moet de waarde 0,01 zijn.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, want ik heb al diverse formules geprobeerd. Op mijn werk hebben we trouwens nog office 2003 :-(

Groeten Maurice

Hallo

Zoiets :

Code:
=ALS(E20="nvt";0,01;ABS(A20))

Wie kan mij helpen?

In kolom A heb ik een score staan bijvoorbeeld 1 of -1. In kolom E heb ik een waarde staan, bijvoorbeeld ja, nee of nvt.
In kolom B moet uiteindelijk een formule staan met als uitkomst het volgende:

Indien in kolom E ja of nee staat en de waarde in kolom A is negatief dan moet de waarde in kolom A vermenigvuldigd worden met -1 en indien de waarde in kolom A positief is dan moet de waarde in kolom A worden overgenomen. Maar voldoet de waarde in kolom E niet aan ja of nee, dan moet de waarde 0,01 zijn.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, want ik heb al diverse formules geprobeerd. Op mijn werk hebben we trouwens nog office 2003 :-(

Groeten Maurice

Soms is het antwoord makkelijker dan je denkt. Deze snelle oplossing werkt inderdaad Gerard.
Bedankt.

Groeten Maurice

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan