• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS(OF(EN... formule werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

toontje80

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2008
ik ben bezig met een programma'tje voor ons bedrijf en ik ben eigenlijk klaar op 1 formule die niet wil lukken.
ik ben al aan het stoeien en volgens mij moet hij kloppen maar hij werkt niet.
zie bijlage voor wat ik bedoel.
alsvast bedankt voor de moeite om te kijken

Bijlagen

toon,

Probeer volgende formule eens in cel G14:

Code:
=ALS(B3="milieukeur retail";ALS(D14<80;J6;K6);ALS(D14<83;J6;K6))

superzeeuw,
deze is opzich wel goed maar is niet wat ik zoek want de waarde onder vlees varieerd.
zie bijlage voor nieuwe formulering

Bijlagen

Toon,

Als je de volgende keer je vraag in alle volledigheid wilt stellen kan er ook een gerichter en passender antwoord gegenereerd worden.
In het eerste verzoek is niets gerept over een variabele waarde voor C14.

Hierbij de code met een variabel getal voor C14:
Code:
=ALS(B3="milieukeur retail";ALS(D14<80;VERT.ZOEKEN(C14;I6:K9;2;ONWAAR);VERT.ZOEKEN(C14;I6:K9;3;ONWAAR));ALS(D14<83;VERT.ZOEKEN(C14;I6:K9;2;ONWAAR);VERT.ZOEKEN(C14;I6:K9;3;ONWAAR)))

Er komen nu toch geen verrassingen meer?

P.s.: Waarom heb jij het over "milieukeur retail" terwijl je in de formule hebt staan "milieukeur welfare"?

Laatst bewerkt:
dag superzeeuw,

alleeerst mijn excuus dat ik in de eerste bijlage mijn vraag niet correct had geformuleerd.
de formule werkt nu volgens mij wel maar als het gewicht verander krijg ik de melding:

een door de gebruiker gedefinieerd gegevenstype is niet gedefinieerd
weet jij dan wat dit kan zijn?

O, wat ben ik blij, vraag me niet wat er fout ging maar ik heb excel nog een keer opnieuw opgestart en de formule nog een keer ingevuld en waarempel:

hij doet het.:D:D:D

:thumb: superzeeuw bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan