• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als of

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hondarider1

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2020
Beste,

Ik heb een lijst met namen (kolom A) met daarlangs een lijst met waarden(kolom B).
Ik wil onderaan de lijst met waarden (kolom B), een lijst met namen krijgen van mensen
die in die rij die waarde hebben staan (1 x 25 en 3 x 24,5) (aangeduid in het geel)
De 25 en de eerste 24,5 lukt nog met Als.OF en dan elke regel in geven in de NIET WAAR kant van de ALS.OF.
Maar dan geeft hij mij in rij 3 en 4 onderaan telkens dezelfde waarde voor 24,5 , namelijk de eerste waarde die hij vindt.
Hoe kan ik hem forceren om ook de 2de en 3de waarde die hij vindt, in de lijst te zetten.

Mvg
Johan

Bijlagen

Inbrengen met Ctrl+Shift+Enter.
Code:
=ALS.FOUT(INDEX($A$2:$A$21;KLEINSTE(ALS($B$2:$B$21=25-(RIJ($A$1)<RIJ(A1))*0,5;RIJ($1:$20));RIJ(A1)-(RIJ(A1)>1)));"")

Dan doe je iets niet wat ik heb geschreven.

=ALS.FOUT(INDEX($A$2:$A$21;KLEINSTE(ALS($B$2:$B$21=25-(RIJ($A$1)<RIJ(A1))*0,5;RIJ($2:$21));RIJ(A1)-(RIJ(A1)>1)));"")

Ik zoek in feite 4 formules : (die ik in verschillende kolommen naast elkaar kan gaan gebruiken.)
1 voor de naam met de waarde 25 in de rij (bestaat er maar 1 van)
1 voor de eerste naam met de waarde 24,5 in de rij
1 voor de tweede naam met de waarde 24,5 in de rij
1 voor de derde naam met de waarde 24,5 in de rij

Jouw formule heb ik ingegeven voor de 1ste 25 en dat geeft me de naam van de persoon
net onder diegene die de waarde 25 heeft.

Oops.
Alvast bedankt voor de hulp !!

Zoals ik al schreef, je vergeet iets te doen wat je leest in mijn schrijven.

Zie bijlage dan maar.

Bijlagen

Inbrengen met Ctrl+Shift+Enter. Heb ik wel gedaan, maar hij blijft me de naam geven NET ONDER de naam die het moet zijn.
Misschien omdat ik op Office voor MAC zit???

Voor de 24,5 geeft hij me de waarde van de 1ste en de 2de maar niet van de derde...

Mvg
Johan

Kijk eens op het web hoe je matrixformules invoert voor een Mac.

Het gele lijstje is hetzelfde met die formule als in die van jou.
Het groene lijstje begint met Peter en niet met Pieter (klein foutje van je), de andere drie namen zijn hetzelfde als jouw lijstje van kolom D.

In het eerste antwoordvak zoek ik de persoon met 25 achter zijn naam.
De 3 volgende zoek ik degenen met 24,5. Jij hebt ze allemaal op 25 staan.
Moet dat zo ?

J

Dat klopt, maar ik trek er een halfje af voor de andere drie in onderstaand stukje.
Code:
=25[COLOR=#ff0000]-(RIJ($A$1)<RIJ(A1))*0,5[/COLOR];RIJ($1:$20))

Voor je Mac.
[FONT=&amp]Op de Mac is dat Ctrl + Shift + Return of Command + Shift + Return.[/FONT]

Heb er wat mee gegoocheld, EN HET WERKT. Jij bent geweldig... Nu implementeren. BEDANKT..

Graag gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan