als pc opstart toont hij de C schijf.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

cinnamonman

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2004
Berichten
24
hallo,

als ik de computer aanzet start alles gewoon op.echter de laatste tijd gaat hij naar mijn C schijf en toont daar alles wat daar staat.ik wil dat graag weghalen.kunt u mij zeggen hoe ik dat moet doen?ik ben een beginnend computergebruiker dus alstublieft geen moeilijke taal gebruiken

groetjes; cinnamonman
 
En het probleem is dat hij de verkenner start? Of dat hij alles uitgebreid laat zien?

In het laatste geval kun je hoe de verkenner geopend moet worden op deze manier veranderen:

Als je dit:

%SystemRoot%\explorer.exe /n,/e,

precies neerzet bij doel (rechtermuisknop op snelkoppeling verkenner dan eigenschappen)

Dan opent de verkenner altijd in 'deze computer' i.p.v. de hele C-schijf.

(op bureaublad rechtsklikken, nieuwe snelkoppeling maken, bladeren naar c:\windows\explorer.exe. Dan bij doel dat systemroot gebeuren invullen)
 
Laatst bewerkt:
sorry hoor.....

bedankt voor je reactie maar waar vind ik de verkenner?

groetjes; cinnamonman
 
regeltje werkt niet......

ik heb ondertussen gevonden hoe ik bij dat vedje moest komen waar jij dar regeltje voor gegeven hebt.dat begon met 96 enzovoorts.echter toen ik oke gaf kreeg ik een meding dat het programma dit niet accepteerde.mijn pc werkt onder XP.wat kan ik hier verder nog aan doen?

groetjes; cinnamonman
 
Heb je dat regeltje bij "Doel" neergezet?

Anders is het toch een ander probleem en hoop ik dat er nog mensen bijspringen. Ik heb dan ook eigenlijk geen idee wat er aan de hand is.
 
ja dat heb ik gedaan

hallo,

ja ik heb dat regeltje inderdaad bij doel neergezet. toen kreeg ik die melding.ik wil je in ieder geval bedanken voor je hulp zover.je kan ook niet alles weten.ik ben blij dat er mensen zijn die ons pc gebruikertjes helpen om de boel online te houden

bij voorbaat dank; cinnamonman
 
Bedoel je dat ie bij het opstarten alles laat zien van de map 'Mijn Documenten'? Als dat zo is, moet je dit registertweakje proberen. Het bestandje downloaden en op je bureaublad plaatsen. Erop dubbelklikken en met 'ja' antwoorden als je gevraagd wordt of de inhoud aan het register moet worden toegevoegd. Vervolgens de computer opnieuw opstarten.:)
 
nee ik krijg enkel alle mappen te zien die op de C schijf staan geen bepaalde map.verder doet de pc het normaal
 
Wat staat er bij jou in deze map:

C:\Documents and Settings\je gebruikersnaam\Menu Start\Programma's\Opstarten

Als daar een snelkoppeling in staat die verwijst naar je c-schijf krijg je dus ook de inhoud van je harddisk te zien na het opstarten. Als dat zo is, wis dan de snelkoppeling.:)
 
foute opstart computer

hallo,

sorry dat ik zo laar reageer maar ik ben het hele weekend de stad uit geweest.maar ik heb net even gekeken wat u mij gemaild had.er staat inderdaad een snelkoppeling die zegt mij het volgende:

desktop configuratie-instellingen

[.shellclassinfo]localizedresourcename
=@%systemroot%\system32\shell32.dll,21787

ik weet niet wat dit voorstelt.kunt u mij zeggen of ik deze moet verwijderen?

groetjes: cinnamonman
 
Hier staat de uitleg van Microsoft. Je kunt 'm dus wissen. Even opnieuw opstarten en dan moet het
opgelost zijn.:)
 
Ik heb hetzelfde probleem. Als mijn PC opstart dan start ie automatisch MSN op. Das normaal, maar sinds een paar dagen komt ook ineens de C schijf ervoor. Dan zie je dus al die mappen . Program Files, en Windows ed. Ik heb gekeken bij Uitvoeren - msconfig- opstarten, maar daar staat niets tussen wat met de C schijf te maken heeft. Bij startmenu- opstarten staat ook niets. Ik snap echt niet hoe dit zomaar ineens kan. Ik heb niets ingevoerd. Het is erg vervelend dus ik hoop dat er iemand is die weet hoe dit op te lossen is.
 
pc laat bij het opstarten C schijf zien

helaas ik heb een aantal van die snelkoppelingen gevonden en verwijderd.maar het resultaat is dat de pc nog steeds de inhoud van de C schijf laat zien.wat ik wel vreemd vond is dat u mij naar de c schijf stuurde terwijl bij mij er een stuk of vijf van die programmaas op de D schijf staan.heeft u nog een suggestie voor mij

groetjes: cinnamonman
 
De boosdoener kan ook nog via msconfig worden geactiveerd, zoals je in het linkje van Microsoft hebt kunnen zien. Heb je dat ook nagekeken?

Als je goed zicht wilt hebben wat er allemaal automatisch mee opstart kun je Startup Control Panel downloaden en installeren. Met dit programmaatje kun je heel overzichtelijk zien wat er allemaal 'meehobbelt' tijdens de opstart van Windows. Je kunt taken die je verwijderd hebt ook weer heel makkelijk terugzetten.:)
 
probleem is nog niet opgelost

momenteel ismijn computer terug bij de fabrikant.hij wou windows niet meer opstarten.ik wacht even als ik hem terugkrijg zal ik het wel melden als het probleem is opgelost

groetjes; cinnamonman
 
probleem opgelost

hallo, zoals ik in mijn vorige berichtje schreef is mijn computer weer op nieuw geinstalleerd.dus het probleem dat ik had is in een keer opgelost.toch zou ik u willen bedanken om de hulp die u mij gegeven hebt

groetjes: cinnamonman
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan