• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als status van order verandert, vervalt hij uit excel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

deschrik

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Ik ben bezig met het maken van een planning.

In het bijlage heb ik een voorbeeld meegestuurd. Mijn vraag is of iemand weet, of het mogelijk is (zo ja, hoe?) dat wanneer je de status van een order verandert van: in productie naar productie gereed, dat hij dan uit dit overzicht vervalt, waardoor hij dus ook meteen uit de planning vervalt.

Ik ben benieuwd.

Bijlagen

Klik met rechtermuisknop op de bladtab van blad1, kies Programmacode weergeven, plak dit als code:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

With Target

If .Count > 1 Then Exit Sub

If .Column = 3 Then

If .Value = "Productie gereed" Then

Application.EnableEvents = False
                .EntireRow.Delete
                Application.EnableEvents = True

End If

End If

End With

End Sub

Sluit VBA af.

Wigi

Hmmm ik heb dat gedaan, maar als ik dan bijv. order 070055 van in productie verander naar productie gereed, verdwijnt hij niet uit het overzicht...

Hmmm ik heb dat gedaan, maar als ik dan bijv. order 070055 van in productie verander naar productie gereed, verdwijnt hij niet uit het overzicht...

Zie dan maar eens eerst dat uw Data validatie fatsoenlijk werkt. Dan zal de rest ook werken ;)

Ja, hij werkt!:)

Is het nu ook mogelijk dat uit onderliggende werkbladen (de verschillende bewerkingen staan allemaal op een apart werkblad), dat ook hieruit de desbetreffende productieorder wordt verwijderd, wanneer in het werkblad overzicht capaciteit een productieorder word gereed gemeld en dus verwijderd?

Daar is ook al code voor geschreven, nl. voor het zoeken van iets in een heel werkblad.

Dat vind je zeker ook op het forum of op het internet.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan