• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS, VERGELIJKEN & VERT.ZOEKEN nesten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanbil

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2022
Dag allemaal,

Ik ben een document aan het maken om gepresteerde uren te registreren.
Maar ik loop telkens vast bij het volgende:

In de kolom "te presteren uren" op het tabblad maandoverzicht zou het volgende moeten komen:
als het een feestdag is dan moet er "0" komen te staan zo niet, moet het aantal te presteren uren uit het tabblad UURROOSTER worden opgehaald.

ik kwam uit bij de volgende twee formules, maar het lukt mij niet ze te combineren:

=ALS(VERGELIJKEN($B3;FEESTDAGEN!$F$13:$F$25;0)=$B3;"0";"")
(het resultaat lijkt niet te kloppen: wanneer het een feestdag is geeft hij "" weer)
(in het tabblad feestdagen worden de feestdagen voor een bepaald jaar berekend, deze kleuren ook donkergroen in het maandoverzicht)

=VERT.ZOEKEN(TEKST(B21;"ddd/mmm");UURROOSTER!$B$3:$C$98;2;ONWAAR)
(deze klopt wel)

Iemand raad? Ik voeg het document toe als bijlage om te verduidelijken.

En nog een detail? Ik heb een voorwaardelijke opmaak ingesteld voor de weekends (donker blauw), hoe komt het dat de gesplitste cellen in kolom K & J mee blauw kleuren?

Alvast bedankt!

Bijlagen

Zo wel ok?
Code:
=ALS(ISGETAL(VERGELIJKEN($B3;FEESTDAGEN!$F$13:$F$25;0));0;"")
De samengestelde cellen kunnen potentieel voor problemen zorgen....

De formule werkt niet omdat ge met samengevoegde cellen werkt

Bedankt! De samengevoegde cellen waren inderdaad een stoorzender.

Maar ik kom er nog niet uit hoe ik de formules kan combineren? (indien het een feestdag is 0, anders het aantal te presteren uren vanuit het uurrooster)

=ALS(VERGELIJKEN($B3;FEESTDAGEN!$F$13:$F$25;0);0;VERT.ZOEKEN(TEKST(B33;"ddd/mmm");UURROOSTER!$B$3:$C$98;2;ONWAAR))

of is er een betere manier om dit aan te pakken?

mvg,

Had al voorzet gegeven in #2, optie is:
Code:
=ALS(ISGETAL(VERGELIJKEN(B3;FEESTDAGEN!$F$13:$F$25;0));0;VERT.ZOEKEN(TEKST(B3;"ddd/mmm");UURROOSTER!$B$3:$C$98;2;0))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan