• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS vergelijking met voorwaardelijke opmaak

• Onderwerp starter Onderwerp starter MGM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MGM

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Beste,

Ik heb 3 rijen:
Hoeveelheid: 1%
Streefwaarde: 20%
Score: x

Mijn forumule onder 'x' is als volgt: =ALS(B2=0,0,(ALS(B3<B2,3,(ALS(B3=B2,2,(ALS(B3>B2,1,0)))))))
'x' wordt weergegeven met een 1 = rood circeltje, 2 = geel circeltje en 3 = groen circeltje

Hier bedoel ik mee;
van 0 - 19 % = 1 en dan krijg je een rood circeltje
op 20 = 2 en dan krijg je een geel circeltje
van 21 - 100 = 3 en dan krijg je een groen circeltje

Nu krijg ik alleen op het percentage 20 een geel circeltje. Graag wil ik van 20 - 25% nr. 2 willen, met gekoppeld met het gele circeltje, en vanaf >25 tot 100% = 3 een groen circeltje krijg?

Kan ik m'n formule met +5% oid aanvullen om het gebied van 20 - 25% met een geel circeltje aan te geven?

Wat hier nog wel belangrijk bij is, is dat je niet de getallen in de formule mag zetten. Als ik de streefwaarde wijzig naar bijvoorbeeld 30%, dat de +5% dan automatisch mee omhoog gaat. Daarom vroeg ik nog even of die 5% in de formule verwerkt kan worden :)

Wat nog belangrijker kan zijn is een voorbeeldbestandje. :)

Wat dacht je van

=IF(B2=0;0;3*(B3<B2)+2*(B3=B2)+1*(B3>B2))

Sorry, maar hij geeft een foutmelding bij deze formule...

Formule voor B4

Code:
=ALS(B2=0;0;(ALS(B3+5%<B2;3;(ALS(EN(B2>=B3;B2<=B3+5%);2;1)))))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Jhahahaha!!! ik heb jou ';' moeten vervangen door ',' en nu werkt ie!
Top, erg bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan