als vergelijking

• Onderwerp starter Onderwerp starter mlc1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mlc1

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2010
Goede morgen

In een zin heb ik een vergelijking welke kijkt naar een veld uit Access in dit geval "lalo"

(Regels -> Als... dan.... anders)
Veldnaam lalo ; vergelijking gelijk aan ; vergelijk met "la" tekst invoegen loading ; anders Discharging.

Tot zo ver werkt het
als ik de zin kopieer en in een email bericht plak dan ziet het er goed uit

maar zodra het bericht verstuurd is verschijnt achter het woord Discharging«lalo;»

Hoe krijg ik dit «lalo;» :mad: weg ??

Bijvoorbaat dank voor het mee denken
Groet Ron

Je hebt een veldcode in je document, en die zie je nu. In een samenvoegdocument kun je ervoor kiezen om ofwel het resultaat te zien, ofwel de veldcode. Wat je ziet in het eerste geval is dan niets meer dan een andere weergave van het veld. Kopieer je de tekst, en plak je die in een email dan 'vertaalt' Word de code door de uitkomst, en in de mail zie je dan de juiste tekst. Maar in je document blijft altijd de code staan, tenzij je natuurlijk de samenvoeging uitvoert, waarna de veldcodes worden vervangen door de resultaten.

als in word

Dank voor je uitleg Octafish

Ik zal proberen het te verduidelijken
je schrijft ....ofwel het resultaat te zien, ofwel de veldcode.
dat is in Verzendlijsten > Voorbeeld resultaat

het probleem is de als dan functie (die kan je niet zichtbaar maken)

in Word zie ik alleen de uitkomst dat is goed.
Start discharging : 18-9-2012 06:00 hrs.

Als ik de uitkomst kopieer naar email gaat het voor het verzenden ook goed.
maar zodra de email verzonden is zijn zowel de uitkomst als de "als dan veld" zichtbaar en dat moet niet.
Start discharging«lalo;» : 18-9-2012 06:00 hrs.

Groet Ron

als in word

Ik ga het probleem bij Microsoft voorleggen, zal wel een fout in Word zijn

Ik denk dat je daar weinig mee opschiet; ik heb niet de indruk dat je een mailing maakt die je daardwerkelijk samenvoegt in een email verzending.
Als ik de uitkomst kopieer naar email gaat het voor het verzenden ook goed.
maar zodra de email verzonden is zijn zowel de uitkomst als de "als dan veld" zichtbaar en dat moet niet.
Je gebruikt Word waarschijnlijk als email editor, en die kan uiteraard prima met de velden overweg. Zoals je al weet, kun je van een veld ofwel de veldcode zien, ofwel het resultaat. Het blijft, hoe je het ook bekijkt, natuurlijk wel een veld. Zodra de mail is verstuurd, is de tekst geen Word document meer. Resultaat: je ziet de veldcode. Gewoon logisch dus. Je zult, als je met velden werkt, toch echt een nieuw document moeten genereren waarin de velden worden omgezet naar resultaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan