als VLookup nergens naar verwijst een knop weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

renew000

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Hallo,

Ik heb (met uitleg van snb) een formulier gemaakt waarbij de de username van de gebruiker in een tekstvak wordt weergegeven.
Vervolgens worden uit blad "ww" via VLookup daarbij ook de naam en Functie weergegeven.

Wanneer een nieuwe gebruiker dit bestand nu wil gaan gebruiken krijgt hij een error omdat zijn gegevens nog niet in blad "ww" staan.
Nu wil ik graag (en ben echt de hele nacht aan t *****n geweest om t te fixen, maar tevergeefs) dat die error niet wordt weergegeven, maar dat wanneer een gebruiker nog met zijn gegevens in het blad "ww" voorkomt de knop registreren zichtbaar wordt. Hierbij zullen ook de textboxen "gebruikersnaam" en "functie" als invoervelden gebruikt moeten worden....

Wie o wie kan me helpen.

Ik heb voor de duidelijkheid een voorbeeld meegestuurd. Het is wel zinvol om eerst het bestand zonder macro's te openen en in blad "ww" jouw gebruikersnaam van windows, je naam en een functie in te vullen omdat op dit moment de VLookup nergens in kan zoeken.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Bijlagen

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
On Error Resume Next
    Dim GebruikersID As String
    GebruikersID = Environ("username")

txtGebruikersID.Value = GebruikersID

txtGebruikersnaamLogin = Application.WorksheetFunction.VLookup(txtGebruikersID, Sheets("ww").Range("A:C"), 2, False)
    txtFunctieLogin = Application.WorksheetFunction.VLookup(txtGebruikersID, Sheets("ww").Range("A:C"), 3, False)

End Sub

on error resume next bovenin de code geplaatst en bij mij opent de form zich met mn gebruikers naam in txtGebruikersid

Hoi Rene,

Ik zou het zo oplossen (zie bijlage).
Scheelt weer een paar nachten!

Groeten,
Emiel

Bijlagen

Kan alleen maar zeggen.. superbedankt

@ Pasan: bedankt voor mijn leermoment.. was precies wat ik vroeg.. :) zo leer ik stapje voor stapje ;)
@ enijhuis: Ik ga deze code lekker doornemen vannacht ;) gaat me nu nog boven de pet dus maar eens ontleden.. is wel een supercode ;)

Ik ga deze post nu sluietn dankzij jullie :)

greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan